• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • rosamoln

Jag vet nog vilken tråd det uttalandet syftar på, men jag vet inte om jag får lämna ut den?

• anne h

Hur lång tid tar det att få svar från redaktionen när man mailat dem?

• anne h

Iors syster:
    jag anmälde den tråden som åsyftas där (alltså som mammapuh skriver om, INTE hennes egen tråd) och fick till svar att det inte var kränkande.
    Jag finner det _synnerligen_ kränkande jäntemot mitt eget barn när folk säger så..

• MuminMy
    anne h: för lång tid minst ett par dagar, ofta en vecka eller två, tyvärr är de väldigt överbelastade men du får svar, även om det dröjer.
    Iors syster: Tveksamt, men jag skulle nog vilja se en moderatorsdiskussion innan beslut fattas.
  • Majblomma12

Jag syftar på om man har rätt att uttala kränkande uttalanden om en hel grupp, i detta fall barn/människor med Downs syndrom, utan att bli fälld för det? Om det är så, ja då tycker jag man silar mygg men sväljer elefanter här på FL.

• Piaf

Mumin My:
    HUR KAN DET VARA TVEKSAMT??

Det är i alla fall många av oss som inte är moderatorer som reagerat mycket starkt!!

• fionis

de sa bara inte att våra barn var fula utan skrämmande var oxå med!

• anne h

MuminMy
    Tack, då får jag ha tålamod ytterligare några dagar då. :) Har ju gått bara några dagar än så länge..

(får man förresten ingen kopia på det mailet till redax, när jag anmälde tråd kom det ett mail med kopia bums..)

• LadyMarmalade

citerar in det svar jag fick från Patrik när jag mailade och frågade vad reglerna sa om skänkestrådar i allmänhet ochom det fanns möjlighet till ny kategori under köp och sälj...

detta var (om än något redigerat) svaret jag fick:

"Hej

Vi har själva en ganska tydlig policy på detta och det är att man inte
    får använda forumet för att ge bort eller för den delen sälja saker
    oavsett om det sker med 0:- eller självkostnadspris. Det har också
    kommit upp trådar där man tom erbjuds pengar, men allt detta får
    alltså inte förekomma. Att detta faller under reklam och både tjänster
    och produkter...

Om man t.ex. skapar en MSN grupp, eller bildgalleri hos oss eller
    någon annan som har för avsikt att sälja eller ge bort saker/tjänster
    så är inlägg som marknadsför denna sida reklam (det är samma sak som
    om man postat information om prylarna direkt i forumet).

Med vänliga hälsningar
    Patrik

Nu hoppas jag att jag redigerat det tillräckligt...annars ber jag om ursäkt...tänkte bara att det ganska tydligt framgår hur reglerna ska tolkas....

• giz
    måste du glänsa så jäkligt LM bara för du fått ett mail
    seriöst så går det där mailet imot det han själv sagt å det som sagts tidigare om oberoende länkar.
    eller har både patrik och moderatorer tolkat reglerna om länkning fel tidigare å nu har ngn putsat skärmen åt patrik? ngn som kan tala om vad som gäller fr reglerna eller är det olika gång till gång/mail till mail?
Svar på tråden Moderatortråden