• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Sarasnaran

Tiril - Det är säkert inte alls något svårt att ordna det, men det ligger på Patrik den allsmäktige .
    Vi ska se om vi kan vidarebefordra informationen om en ny rubrik som tillägg till "Köp&Sälj".

/Moderator

• Lola Jämtland

Jag undrar oxå över detta med skänkestrådarna...jag har under hela min medlemstid trott att man inte fick skriva om man hade nåt att sälja....för det står ju så här:

"6. Reklam.
    Inlägg vars främsta mening är att göra reklam för (med andra ord främja) produkter, företag, organisationer eller för att gagna någon ekonomiskt får inte postas. Inlägg som postas av företag eller organisationer i forumet får inte innehålla några referenser eller kontaktuppgifter, man får således inte skriva under inlägget med någon referens. Att använda forumet för att få kontakt med föräldrar i syfte att sälja produkter och tjänster är inte tillåtet, man får inte heller efterfråga kontaktuppgifter för detta syfte. "

Just denna raden "för att gagna någon ekonomiskt får inte postas" får iaf mig att tro att det gäller saker som ska säljas...inte skänkas.....

Nä, jag hajar nog inte riktigt hur det ska tolkas....

• cotton

Håller med Lola angående satt skänka saker...

Om tråden tagits bort har man ju verkligen givit denna paragraf en mycket vid tolkning. Helt felaktigt anser jag!
    ... vilket påminner mig om att jag hade en del saker att ge bort ju! Och nu minns jag inte till vem...

• LadyMarmalade

Har Patrik sagt nåt än?

Skulle gilla en ren bytesmarknad under köp och sälj...

• GladaVirre

blev jätteledsen i morse när jag såg att trådarna var borta.... nu till jul också!! hade man inte kunnat vänta till EFTER jul..?? Och är det verkligen emot FL´s regler att skänka bort saker.?? Vill gärna ha ett svar av Patrik...(men det kan man väl glömma som vanligt)..

• MuminMy
    TS till den tråden får mer än gärna överklaga, jag skulle gärna se ett förtydligande av reglerna kring detta! *också förvirrad ibland*
    Min egen teori är att det alltid är svårt med gränsdragning, OM bortskänkes ska tillåtas, ska man då reglera VAD som får skänkas? (djur, ägg, spermier... ??)
    MEN borde det inte finnas någon annastans på nätet där sådant redan finns? tänker på frälsningsarmen och liknande...
    hmm, som sagt, det är inte alltid man som moderator håller med de beslut som reglerna och praxis tvingar oss att ta.
    /moderator
  • Glass
    Jag mailade Patrik en gång och frågade hur de reglerna ska tolkas.
    Jag citerar ett par rader ur det mailet och hoppas att det är okej för hans del.
    "Ge bort kläder eller sälja sin cykel är Reklam, vilket annars ska
    postas under Köp & Sälj. "
    Detta kan kanske klargöra en del för oss.
  • LadyMarmalade

har oxå frågat och fått svar

kan citera men vet inte om man får?

• MuminMy

Ta bort allt som ev. hänvisar till ett enskilt ärende så är det okej att citera bossens mail

Svar på tråden Moderatortråden