• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • rosamoln

SnutteNuttan

Är det sant? Det trodd ejag inte. Vad glad jag blir

• Sarasnaran

Ja det finns inga regler som säger att man inte får det.
    Reglerna säger däremot att man inte får ha mer än ett konto hos oss, vilket betyder att det är viktigt att man avreggar sig innan man startar ett nytt. 

/Sara, Moderator

• ekis

Min fråga är om det går att ändra nicket utan att omregga sig? Tex med hjälp av en snäll moderator?
    Jag har haft väldig otur med de nick jag valt och blivit förväxlad med andra som hetat nästan likadant och därför omreggat mig ett par gånger. Nu är det så att det nick jag nu har finns på en annan sida och folk tror därför att det är samma person under det nicket härinne. Personen ifråga har lite speciella åsikter (för att uttrycka det milt), så det hela känns väldigt jobbigt. Därför funderar jag på att byta än en gång. Problemet är ju att folk inte känner igen en längre och att ens inlägg inte följer med det nya nicket.

• LadyMarmalade

Ekis: det problemet har jag me

finns tydligen många som gillar marmeladnamn

Nån har tom samma antal barn så jag har fått lite mysko kommentarer...men när det kommer så får man fråga och det brukar gå att reda ut..

Byta nick kommer gå när vi får plus...tror det skulle kosta en slant men då får man behålla allt i gb, pres och db

• Isolde

Ekis, tyvärr går det inte att byta nick – än, åtminstone. Ja, annat än genom att registrera om sig, förstås.

• ekis

Okej, då vet jag! Tack för svar!

• en vanlig jävla muffins

Får man säga emot eller ha annan åsikt än ts i trådar där rökning är en av samtalsämnena?

t.ex.
    Jag skriver en tråd om att min väninna tycker jag gör fel som röker och är mamma.
    Giz svarar att jag borde minska mängden..

FÅR hon det eller har vi alla rätt att håna och vara otrevliga mot henne?

• Bigfoot

Bytt, bytt, kommer aldrig igen... Mvh fd. ekis

• rosamoln

Vadå, ekis Varför står det det på mig???

Svar på tråden Moderatortråden