• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • MuminMy
    Ciccin3: Alla avstängningar sker manuellt. När man fått tre varningar (eller redaktionen på annat sätt blir uppmärksammad på en medlems olämpliga beteende) gör de en bedömning av medlemmens medverkan. Då tas hänsyn till i vilka frågor man fått varningar, hur nära i tiden de ligger samt den övriga medverkan. Det finns alltså inga direkta regler för när man blir avstängd utan redaktionen gör en bedömning i varje enskilt fall.
    Vill dock påpeka att det inte är alla gånger som ett borttaget inlägg är en varning, varning har man bara fått om meddelandet var rött, var det gult var det bara en tillsägelse och grönt var bara ett informationsmeddelande.
    /Moderator MuminMy
  • Ciccin3

MuminMy

Tack för dina svar!

Undrar fortfarande hur länge en varning ligger kvar?

• MuminMy
    "för alltid" kan man nog säga men redaktionen tar inte så stor hänsyn till varningar som ligger långt tillbaka i tiden Min varning och mina två tillsägelser (japp! ) finns i systemet trots att det var hyfsat längesedan jag fick dem nu (tom en moderator kan begå misstag).
  • Majblomma12

Jag har rensat min inbox. Allt som ligger kvar är mina tillsägelser från mina första månader som medlem. Jag bevarar dem som påminnelse om att sitta på händerna de gånger jag numera blir arg.

• anne h

Ett par frågor till;
    Vem avgör om ett inlägg/en tråd ska raderas eller ej?
    Vem stänger av medlemmar?

Redax eller moderator?

• gyro

Finns det regler när påhopp är tillåtet i forumet?
    Om en moderator skriver i en tråd att du får räkna med påhopp är det då tillåtet för personer att hoppa på ts?

• fipa2

anne h: jag tror det är 6 månader från och med det att man blivit avstängd

• Anne M
    Du läste uppenbarligen inte hela mitt inlägg gyro (för det är väl mitt inlägg du syftar på?!...
    Man kan inte bara plocka bitar ur ett inlägg, man får se till helheten i inlägget.
  • giz
    6 månader är man avstängd så vida det inte är ngt man blivet upprepade gånger.
Svar på tråden Moderatortråden