• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • cotton

Hej moderatorer!

En fråga som vaknade väcktes efter att jag läst följande inlägg:

...varning har man bara fått om meddelandet var rött, var det gult var det bara en tillsägelse och grönt var bara ett informationsmeddelande.

Jag har några GRÖNA meddelanden i min inbox där det bland annat står att överseelsen var inte så grov så detta skulle bara räknas som en tillsägelse (mildare variant av varning). Men är det då en tillsägelse eller ett informationsmeddelande jag fått (eftersom grönt)???

Kan tillägga att jag är förvånad över mig själv, för något meddelande/tillsägelse har jag inte fått på hela hösten och varnad har jag inte blivit på nästan ett år...

• fipa2

alla mina tillsägelser har varit gröna, likaså infomeddelandena. har aldrig fått nåt gult.

• Roisin Dubh

Avstängningen ska gälla 6 månader men sen finns det ju tyvärr de som går runt systemet och tar sig in igen olovligt.

• Jennie med ie

Jag har aldrig sett nåt gult heller....

• giz
    så här ska färgena vara enligt patrik
    varning: Rött
    tillsägelse: bajs gul konstig färg
    info mail: grönt
    asg japps jag har hela målarboxen
  • giz
    sen när fick vi diskutera enskild medlem på detta sätt?
    har ngn gjort ett övertramp oavsett moderator eller medlem så ska det raporteras inte diskuteras i forumet.............
  • MuminMy
    *fattar inte vad giz mumlar om*
    Det är ju konstigt om inte färgerna stämmer *kliar mig i skägget*  kan inte någon av er som fått gröna med ordet "tillsägelse" i skicka mig ärendenumret i min inbox så kan jag kolla och ev. rapportera felet till redaktionen?
    I vilket fall är tillsägelser bara en liten påminnelse om att man har varit ute i gränslandet och traskat och inget allvarligt man behöver ligga sömnlös över
  • giz

vad min färglåda visst är det en sexig "gul" färg påminner lite om hmm grönt asg......

• LadyMarmalade

wow var det så man gjorde

Svar på tråden Moderatortråden