• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • giz

hmm patrik borde räkna mna inlägg istället......

• MuminMy
    *ser strängt på giz och pekar på "no OT"-regeln i TS*
    Det ÄR ett tekniskt fel med färgerna på meddelandena som kommer, tillsägelser är gröna när de borde vara gula. Jag har meddelat redaktionen och hoppas de åtgärdar felet inomkort.
    /Moderator
  • cotton

Tack för svaren!
    Då vet jag!
    Men hellre skön grön färg än ful diarregul...

• Tussetösen

men ska man då inte bry sig om färgen i meddelandet utan texten?? eller vad?

• Mea

Hej!

Jag har fått veta att det tydligen går runt massmail här i vilket det står att jag är psykiskt sjuk. Det står såhär:
    Att du anser dem FULA. Fick ett massbrev ang dej nu idag. rodde du var lite dum, men har fått förklaringen - att du behandlas på rättspsyk, då är du ju sjuk på riktigt.
    Alla uppmanades även att sluta besvara dina inlää och dina utskick. Så, det kommer vi inte att göra mer. Krya på dej. mvh ****

Jag tänkte inte göra anmälan från början ang alla inlägg i min gb, men detta var att gå för långt. Hur anmäler jag detta? Jag hade inte skrivit något annat till honom än en fråga att jag inte förstod vad jag skrivit som fått honom att må dåligt.
    Det känns också som att det borde komma till någon regel om denna gängbildning, massmail är rent förtal och det är inte bara oetiskt utan även olagligt såvitt jag vet.

• Sarasnaran

Tussetösen - Det är korrekt uppfattat.

Mea - Det var bland det värsta jag hört talas om!
    Du ska BUMS skicka ett mail till Patrik med skärmdumpar samt avsändare på inboxmeddelande. Han fixar det så fort han kan. Så får det absolut inte gå till.

/Moderator Sara

• Mea

Hej Sara!

Detta har gått väldigt långt, jag har bara låtit dem hållas. Jag vet att detta är olagligt. Går det att leta fram den här listan? Jag vill nämligen inte bara ta bort allt, jag vill anmäla dem. Det som skrivs är grovt förtal och låter jag dem fortsätta så går de på någon annan sedan.

Jag har precis fått ett till mail, nästan identiskt med det förra, han har bara lagt till lite "Svår fetma i hop med ett stört psyke är tydligen inte så bra."

Jag letar upp Patrik!

• Catha82

piffan: hon försvarar sig. med all rätt och med full förståelse...

• piffan

Men någon måste ju visa sig vuxen..o saker o ting blir ju inte bättre av att ge tillbaka med samma mynt..tvärtom...

Svar på tråden Moderatortråden