• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • TheBlueRose

Hur F*N gör man en skärmdump??---

Fattar totalt 0..

Om man har misstankar om ja ni vet

• Sarasnaran

Du tar fram sidan du vill kopiera.
    Det ska finnas en knapp på ditt tangentbord som heter prt sc eller så står det print screen.
    Tryck på den och öppna sedan ett paintdokument. Välj klistra in i menyn och vips så har du din skärmdump.

/Moderator Sara

• TheBlueRose

Äsch,, "print scrin" knappen har jag hittat,,men det andra

Kan vi inte ta det här på Svenska istället?...

Kan jag bara länka istället i skriva till nån av er?

• Catha82

Tryck "print screen" gå in på program, tillbehör och Word pad....inne där trycker du Ctrl+v

• Yaran

Nu ställer jag samma fråga som jag ställt innan och som jag inte förstod svaret. Varför en del får sitt nickname bli svart att det inte går längre att trycka på nicket? Är det medlemmen som avregistrerat sig?

• Venus
    TBR, eftersom det inte är alltid allt finns på just den sidan där man länkat till så föredrar vi skärmdumpar
    Om du har hittat knappen prt sc så är resten ganska lätt
    Den sida som du vill ha bild på har du uppe, sedan trycker du på knappen prt sc och då har du sparat i minnet på datorn just det du hade på skärmen...
    Du öppnar ett bildprogram på datorn, typ Paint eller PhotoShop...
    Väljer "Klistra in" och så ser du att det kommer fram en bild där...
    Välj "Spara som" och spara den på datorn där du vet vart du har den
    Voila!!! En Skärmdump är avklarad
    Tänk på att datorn bara har minne för en sådan bild åt gången
  • Venus
    Yaran, svarade inte jag dig på den för ett tag sedan???
    Ja, det är medlemmar som avreggat sig eller som blivit avstängda av redax...
    Dessa medlemmars krypin är på något sätt borttagna...
  • TheBlueRose

Catha82-Nu blev det ännu rörigare ,, för min förvirrade hjärna..

Yaran- Japp, dom är avreggade...

• Catha82

när du läser detta,,,trycp på print screen knappen.

Öppna sedan wordpad och tryxk Ctrl och bokstaven V

• TheBlueRose

Neeejjj det går inte ....

Antingen så är jag SÅ KORKAD att jag inte ens borde sitta vid en data ...

Jag får länka skiten till nån annan så får den ta en skärmdump

SMART VA ......

Svar på tråden Moderatortråden