• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Meddelande borttaget
  • anne h

Lamia
    Asså, då förstår jag.. ser att du fick samma text där.

tack.

• Isolde

Nej lövet2, det blir detsamma som att diskutera enskilt ärende.

• lövet2

Isolde - Tack för infon! *går till sängs tungsint, dyster och förtalad ...*

• lövet2

Hmmm .....
    Kan man lägga in länkar till intressanta diskussioner i andra föräldraforum? I så fall, var bör man lämpligen lägga dem? I dagboken, i presentationen eller i den tråd där frågan kom upp från början?

• Korallen

Jag fattar inte ändå
    Vadå (Inaktiv)? Jag ser ju själva ORDET kli**a ändå ju? Vad är vitsen med att det står (Inaktiv)?

• Jillsan7003

Korallen - för att filtret inte funkar som det skall. Det är nog en bugg, tror jag.

• Isolde

Korallen, som Patrik en gång förklarade det för mig:

Förut fanns ett filter för "fula" ord och liknande. Efter en del klagomål – på en sån här sajt snackas ju en hel del sex och underliv, liksom – inaktiverade Patrik filtret. Dock finns det en bugg som gör att filtret fortfarande reagerar på några ord men ändå släpper igenom inlägg med dem i. Det "inaktiv" som blir synligt i såna fall syftar alltså inte på inläggsskrivaren, inlägget eller ens ordet i sig, utan på filtret.

Svar på tråden Moderatortråden