• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • sheeba

Får man vara reggad här på fl i flera namn?

• TheBlueRose

sheeba,,,,,nopp det får man inte....

MEN jag tro inte att dom skulle "gapa" om man har 2st krypin,,menar jag kan ha ett å min man ska väl kunna ha ett,,,,,,eller?????

Visst har jag för mig "rätt" om att Patrik har nämnt det så....

• sheeba

Jag menar att 1 person har 2 eller flera för att vilja vara mer anonym eller liknande i något annat fall?
    Förstår att man som par kan ha 2 st.

• TheBlueRose

Nopp det får man INTE ha,,,,ett krypin gäller.....

• sheeba

Vad händer om man typ gör en anmälan fast de som har skrivit är anonyma?
    En moderator kan ju inte se men kan patrik se vilka det är då och " forska" vidare om de har fler?

Hoppas jag inte går förlångt nu.

• Sarasnaran

Det är under inga omständigheter tillåtet med två eller fler nick på sajten.

Man riskerar avstängning om detta uppdagas, vilket det oftast gör.

/Sara, Moderator

• TheBlueRose

Men Snuttan,,,, Patrik har nämnt i en tråd förut,,,,att "typ" jag kan ha ett krypin,, & min man kan ha ett krypin.....

Inte vill man ju att respektive ska använda sitt krypin....

Har för mig att det var i den tråden där det var vilda diskutioner om troll å annat å där Patrik var mycket aktiv i...Det var en som tog upp just det där om 2 nick per fanilj.....Å, ja han sa att han skulle kolla upp saken å om det inte rörde sig om typ troll så skulle han låta melemmarna ha det om det var seriöst.....

• Sarasnaran

Ja att olika medlemmar i familjen har olika nick är såklart helt enligt reglerna.
    Mitt inlägg ovan gäller för EN person.

/Sara, Moderator

• TheBlueRose

Ja, Snutte N, det var det jag menade

Svar på tråden Moderatortråden