• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • JsN

TBR, om din make vill delta i diskussioner på FL så ska han ha ett eget konto, det är inte tillåtet att använda någon annans konto eller att låna ut sitt eget.

• sparkling

Hur kommer de sig att vissa kan lägga in bilder utnder "starka bilder"? Och när tror ni man kan bli vip medlem eller vad d nu hette?

• LadyMarmalade

sparkling: alla kan lägga bilder under starka bilder...

finns som alternativ när man laddar upp bilder till fl

• JsN

Sparkling, alla har såvitt jag vet en mapp som heter starka bilder.

• sparkling

shit vad konstigt! har ju försökt men de står hela tiden att jag måste var vip eller nåt!

• giz

har du fullt i galleriet? bild fil? stl på bilden?

• sparkling

nä konstiga är att nu funkar det bara för att jag nyss skrev hit! igår kväll funkade det inte jag var tvungen att vara pro medlem och nä satt inte o tröck på vattenstämpel av kortet.Hade ett normalt kort o hur mycket utrymme som helst! oh well skitsamma nu funkar de i varh´je fall =-]

• Bollibompa

Undrar i allmänhet bara.
    Ang. att använda bilder på andra personer eller att använda en person namn i en text. Är det inte så att det krävs tillåtelse för sådan? Finns det inte i någon lagtext? Jobbar på skola och där är det ju supernoga med tillstånd för att visa bilder eller upprätta namnlistor eller använda en persons namn i text på nätet.

Svar på tråden Moderatortråden