• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Lola Jämtland

Kanske finns svaret i denna tråd men jag orkar inte leta....

Får man göra reklam för nåt man säljer i sitt Krypin?

• Jefa

LOla
    Vaddå? Orkar du inte gå igenom nästan 800 svar??

Jag undrar om man får starta hur mycket trådar som helst??

• Venus

Lola, nej det ska inte vara tillåtet...
    Det faller under regeln om reklam här på FL...

Men eftersom vi moderatorer inte kan göra något med krypin så kan du väl ta en skärmdump och skicka till redax???
    Och du kan även skicka länken till krypinet till någon av oss moderatorer så vi oxå kan se vad det gäller även om vi inte kan göra så mycket åt det

Jefa, man får starta hur många trådar som helst... MEN trådarna ska vara unika och syftet med tråden ska inte vara att få samma svar som i en annan av ens trådar...
    Dessa trådar som är identiska/samma syfte faller in under kategorin "Dublett" och ska anmälas...
    Har en tråd "dött" så är det OK att starta en liknande tråd med samma syfte så länge inte en moderator stängt tråden eller den blivit bortplockad

• smultronbubbla

Bollibompa har också en fråga. Den ställdes igår...

• Santisen

Klistrar in en bit av ursprunginlägget skrivet av Mumin My

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

• giz

respekterar och är läskunnig men tack för påminnelsen

• Pyff

Jag undrar samma som Bolibompa. Det finns exempel på att folk använder texter från tex läkare, forskare osv i ett sammanhang som inte läkaren ifråga pratat om i sin utredning - alltså folk tyder texterna på ett sätt som gagnar deras infallsvinkel och använder texten i en disskussion om ett ämne som läkaren ifråga inte alls tar upp i sin utredning. Hoppas nån förstod mitt svammel.................

• smultronbubbla

Eller har bilder på kända personer.

• Santisen

Kan en moderator kontakta mig privat snarast??

Svar på tråden Moderatortråden