• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • sparkling

Det här är värsta mega frågan hoppas ni kanske vet något.
    Eftersom man är gravid följer man ju graviditen med storm och nu undrar jag som är snart i vecka 20, räknar ni barnets längd från huvud till rumpa eller från huvud till häl?

• Yaran

Hej!

Har några frågor som jag vill ha svar på ..

1- Om man blir avstängd, hur länge gäller det??

2- Att säga till en person att h*n är oseriös när man diskuterar seriösa diskussioner, är det personangrepp?

Tack

• skrattigtjej

SnutteNuttan Online
    Moderator och du andre, soom gav mejj tipset tack så mkt ja ha mailat nu :-P

• sparkling

Yaran
    ta inte åt dej! Anmäl i stället det är väl alltid någon som säger nåt man inte gillar låt det rinna av som vatten på en gås och ha nu en bra helg. kramis

• sparkling

Om det är så Yaran så blir nog hennes inlägg oxå borttagna då hon kallade dej oseriös.
    Tycker själv det är oseriöst när man inte kan disskutera på vuxen nivå och respektera varandra.
    Nä ska byta nick till sparklingrespekt eller nåt hihi fy nur får jag nog skäll för alla mina inlägg här bäst att stänga av datorn.
    Ha en trevlig helg alla!

• Sarasnaran

Yaran - En avstängning har tidigare varat 6 månader. Men vid grövre överträdelser och/eller flera varningar kan detta också ske på livstid så att säga.

Vad gäller att kalla en annan person för oseriös beror det helt och hållet på debattklimatet, hur inlägget är skrivet samt bakgrunden till det hela.
    Överklaga om du inte är tillfreds med ett Moderatorbeslut, vi kommenterar inte ärendet vidare då det är att gå in på enskilt ärende.

/Sara, Moderator

• Yaran

SnutteNuttan

Jag har överklagat tidigare och inte fått svar alls av redaktionen, hur går man till väga då??

• sparkling

Men om ni stänger en person på livstid hur går det? Antingen kan ju de byta nick och ge fel personuppgifter eller hur går det till? Sen en fråga till hur räknar ni barnets längd på denna sida, någon som vet eller var ska jag vända mej?

Svar på tråden Moderatortråden