• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • miLLus

Kom på en fråga

Är det okej att spekulera kring vem en anonym är i känsliga forumet?

• Gäspan

Millus: Vilken bra fråga, det har jag också undrat över.....själv tycker jag inte att det är det...

• Glass

Nej det är inte okej att spekulera över det. Anmäl såna inlägg, så tittar vi på det.

• zmultronet

Tack korallen för "gubbarna" hihihi

• Bollibompa

Hej tycker inte riktigt att jag fick svar på min fråga, tror att det är fler än jag som undrar.
    Det är nog bra att få veta vilka regler som gäller och inte bara tro....
    Någon måste väl ändå veta där hos er på FL?

Inlägg Tors 5 jan - NR: 6247292

Undrar i allmänhet bara.
    Ang. att använda bilder på andra personer eller att använda en person namn i en text. Är det inte så att det krävs tillåtelse för sådan? Finns det inte i någon lagtext? Jobbar på skola och där är det ju supernoga med tillstånd för att visa bilder eller upprätta namnlistor eller använda en persons namn i text på nätet.

• Fru Höstlöv

Jag tycker klickfunktionen borde endera tas bort eller "lagas."
    För varje uppdatering, byte av sida, inlägg mm får ju sidan ett nytt klick och det tycker jag inte stämmer med verkligheten. Om det står 25 klick så betyder det inte att 25 personer har tittat på sidan som vissa verkar tro.

Den nya störande kommentaren som dyker upp mer och mer är:
    -20 klick och ingen som säger något?

Som att man vill svara då! Bättre när TS *puffar* konstant än det.
    Det är nästan så jag skulle vilja ha ett massutskick om funktionen.

• smultronbubbla

Det är även jobbigt, att när man går till "senaste inläggen" och hittar en tråd som man vill läsa, men råkar klicka för snabbt på "nästa sida". Klickar man därefter bakåt, finns inte inlägget på samma plats längre. Helt omöjligt att hitta! Fast det kanske inte går att göra så mycket åt...

• giz

gäller nog samma sak som att använda bilder från tex kända filmer m.m som folk har upphovsrätt till, bollibompa..........

• MuminMy

Bolibompa: jag HAR svarat dig att det där måste redaktionen svara på hur de ser på, det kan inte vi säga. Så du får maila dem och få besked där.

• Aangiee

jag har en fråga. Moderatorerna har väl plus nu som det är vad jag har förstått??? då måste ni kunna svara på detta
    när man sen väl kan få plus funktionen, då kommer man ju kunna spärra användare eller?? min fråga är då hur det blir, vi säger att berta(vet inte ens om det finns någon som heter så på FL, men strunt samma ) spärrar/blockerar mig- kommer denne då synas som offline för mig?? eller kommer det funka så att om berta blockar mig så kan jag inte gå in på dennes sida????

Svar på tråden Moderatortråden