• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • fipa2

hej. jag har upptäckt att det snackas skit om mig i några människors gästböcker. har konfronterat en person, men nu lär de ju radera inläggen för att förstöra bevismaterialet. kan redaktionen ändå se inlägg som nyligen raderats ur gästböcker?

• Roisin Dubh

Skynda dig att ta en skärmdump innan det försvinner. Fast jag tror herr redaktör kan få fram infon ändå ja. Om han letar. Frågan är om han har lust att leta.

• sky1208

Hej Alla moderator!

Jag vill gärna startar en ny tråd om hetsätning, har tänkt att ha det som stöd eller stödja andra som lider av det. Jag vill gärna starta det i den kroppsligt tråd under känsliga rummet med längst upp står detta:

Känsliga rummet
    Känsliga rummet ska endast användas för att behålla sin personliga integritet i känsliga ämnen.
    ? Kroppsligt är endast till för frågor som rör underlivet.
    ? Relationsproblem är till för frågor som rör samlivet med sin partner.

Vanliga ämnen som passar bra i de andra publika grupperna ska postas där.

Min fråga: Vilken tråd skulle detta passa? alltså jag kan tänka mig att det finns några som vill vara anonym. det är egentligen känslig..

waiting for an answer

• MuminMy
    Sky1208: de där texterna borde faktiskt uppdateras, vi gör en något vidare tolkning än vad som står där
    Angående att skriva anonymt om hetsätning så är det ett gränsfall om det är tillåtet eller inte. Man måste också ta hänsyn till medlemsvillkoren §15 om olämplighet, där står visserligen "Stöder Pro Ana sidor eller på annat sätt förskönar anorexi är inte tillåtna" men tycker även att bulemi inkluderas i detta. Risken är att det inte blir en peppningstråd för att bli frisk utan tvärtom... och ligger den då i känsliga rummet är ribban lägre för vad som är tillåtet än annars (om man är anonym då).

Så jag skulle avråda från att starta en sådan tråd i känsliga rummet men kanske har mina kollegor en avvikande åsikt?
  • Sarasnaran

Jag håller med MuminMy.
    Det låter som en god idé, missförstå mig rätt. Men syftet kan som sagt bli något omvänt då vi sett att detta skett i andra trådar av det slaget.

/Sara, Moderator

• fröken fru

Hej
    håller mest till i svårt att få barn forumet
    såg häromdagen att någon startat en tråd ang Zoonterapi, när jag gick in och tittade visade sig att hon hade precis startat upp eget med just Zoonterapi
    Är det tillåtet att gå in och marknadsföra sig på det viset, där vi kämpar mot barnlöshet
    Bara undrar

• Sarasnaran

fröken fru - Reklam i forumet som gagnar en själv tillåter vi inte.
    Anmäl inlägget så kikar vi på det.

/Sara, Moderator

• zmultronet

Kan det vara mig Ni menar tro ;)
    Tog upp en gammal tråd som varit öppen förr ett tag sedan där det inte fanns så mkt svar.

Är på G att starta, men anser inte att det är reklam för mig, isåfall Zonterapi överlag. Och det är för att hjälpa och inte stjälpa. Jag har inte startat ngn firma, så reklam är det inte med andra ord. (tror jag,, )

Vill upplysa personen i fråga som Tycker det att kontakta mig personligen och inte gå genom andra. Ska man inte vara raka mot varandra så säg.

Mvh Jenny

• Lady Namárië

zmultronet--> De flesta tar illa upp när vanliga medlemmar påpekar reglerna för dem. Det är bland annat därför det är bra med moderatoreroch anmälningsfunktionen. Har man inte brutit mot reglerna blir man heller inte fälld (man får inte ens reda på att man blivit anmäld), så inte tar man skada av att någon anmäler ens inlägg.

Svar på tråden Moderatortråden