• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • markkoooo

En fråga till:

Jag är mycket väl medveten om att man inte får disskutera enskilda ärenden, moderatorer och sånt.

men om jag målar upp det som ett sci-fi senario, likt StarWars.

Där kanske jag är Luke SkyWalker och modisen, eller maktmissbrukaren (ej moddis) är Dart Wader och Dart Wader kommer och försöker erövra och ta kontroll över lilla Luke med ett helt absurt sätt med uppenbarliga diktatur fasoner.

är det okej att fråga på ett sådant sätt ?

• Glass

Jag förstår inte vad du menar.
    Jag tror att du redan håller på att diskutera detta på ett annat ställe i forumet, och eftersom det är emot reglerna att posta samma eller liknande på flera ställen för att få mer uppmärksamhet eller svar, så bör du kanske hålla dig där
    /Moderator

• markkoooo

Om en moderator öppet kritiserar en medlem då? är det okej menar ni? eller är jag trög ?

• markkoooo

Glass, jag vart hänvisad hit av en annan moderator.
    Ska ajg då bli oskyldigt utpekad och riskera en varning för en sådan hänvisning?

• Venus

Eftersom moderatorer är medlemmar så tolkas reglerna likadant för oss som för övriga medlemmar...

• Glass

Anmäl om ett inlägg bryter mot reglerna.

Är du hänvisad hit av en annan moderator, så är det givetvis rätt. Då ställer du de frågor som du vill och som rör fl.
    Skulle uppskatta om du är tydlig och rak i dina frågor eftersom det då är lättast att tolka dem rätt. Att hitta på namn och liknande för att dölja något känns inte särskillt tydligt enligt mig.
    /Moderator

• markkoooo

men jag vill ha svar på frågan om jag begår ett regelbrott för att ajg blir hänvisad till denna tråd av en annan moderator och följer dennes hänvisning??

i så fall begår ju moderatorn ett regelbrott som hänvisar hit och "lurar" mig till att få en varning.

• markkoooo

Tack Glass, där fick jag mitt svar, glöm mitt förra inlägg

• Glass

Jag svarade:
    "Är du hänvisad hit av en annan moderator, så är det givetvis rätt. Då ställer du de frågor som du vill och som rör fl."

Svar på tråden Moderatortråden