• lilyminna

sömnlöööös

va fasen jag vill sooova!

lite klaginlägg men de är jobbigt o ska upp kl 6 o nu är hon halv fem....kramp i benen, ont i ljumsken ont i höfterna gaaaah hur ska man orka 7 veckor till!!!!

o de är så trååkigt på natten, ingen annan vaken känns det ju som hahah

• Svar på tråden sömnlöööös
  • Mino84

Känner igen mig. Vaknade runt halv 4 imorse. Otrolig ont bak i svanken. Har bara 1 vecka kvar till beräknat ungefär och är så spyless. Vill gärna att den lilla ska ut nu. Är trött och ingen rolig mamma alls idag. Tur att sambon är hemma iaf.

• Alvöra

ja fyfaan hehe.. 8,5 veckor kvar och har inte sett röken av djupsömn i några veckor nu.. rödsprängda ögon och mörka ringar är min vardagsmake-up :)
    Har dock kommit på att spikmatta tar riktigt mycket av smärtorna i länden/svanken och så blir jag riktigt trött efter 10 minuter på den, så då kan jag sova några timmar iaf. Rekomenderas!

Konstateringar: Foglossning gör en gråhårig och bebis Natt-BoxningsÖvningar på blåsan gör en kissnödig. Akut.
  • lilyminna

ok! kanske man sk adra fram spikmattan då!!! har lite svårt o ligga på rygg bara jag, barnet tynger så jag blir svimfärdig...men värt o testa bara maken kan dra upp mig sen haha snacka om sköldpadda på rygg!!!

• Alvöra

Ja jag har också svårt att ligga på rygg och blir svimfärdig, men 10 minuter kan jag hålla ut på spikmattan. Den sätter ju igång i cirkulationen också så det är inte lika farligt. Men ja, hehe... att komma upp är en annan sak :D Sköldpaddesyndromet gäller här också ;)

• Dohgon

samma problem här. beräknat till 29 januari men inte sovit mer än 2 timmar i streck senaste 2 månaderna nu tror jag. Väntar tvillingar så alltid nåågon som är vaken och alltid så klämmer det och gör ont något ställe. Men jätte trött ändå

• lilyminna

usch o fy det är kämpigt....jag har dock vart på en påfyllning akupunktur nu så jag sov SJU timmar isträck i natt, jag blir supertrött av den!!!! helt underbart!!!!!

ska nog dra fram spikmattan o testa i alla fall tror jag ..... :D

stackars dig dohgon jag tycker de räcker med en unge...men du slipper nog gå tiden ut iaf!!!

hemskt o klaga på detta våra "symtom" kommer ju av de bästa som finns, men man måste få göra det ibland!!!!!!!

• Alvöra

klaga bör man!! :)

På grund av ett sprängt vattenrör i sovrumsväggen så var vi tvugna att sova på en (tunn j-a) madrass i storarummet i natt... Gissa om jag har sovit som en prinsessa! Kräks ...

• lilyminna

åh stackars!!!! sov du nåt alls?????

jag ska boka in en akupunktur till i veckan så ja får sova så där gott fler nätter...har börjat med TENS apparaten också, blir trött av den med så det hjälper faktiskt lite!!!

• Alvöra

Jag fick väl en 2-3 timmar, men ryggen och höften var ju rätt pajjad efteråt. Var tvungen att ge återbud till middagsgästerna vi hade bjudit in på kvällen och allt..
    Men nu har vi äntligen fått ett sovrum igen som vi har fixat och gjort jättemysigt (det har varit kaos i över en månad pga det här röret.. men nu när dom har målat, så fick jag inte sova där), så i natt har jag faktiskt sovit från i går kväll till 8 i morse! Har varit uppe och kissat några gånger, men somnat direkt igen. Känner ju mig helt harmonisk :D

Jag har också tänkt att boka tid hos akupunktören. Jag fick bra hjälp när jag spydde upp allt i början av graviditeten, så jag hoppas på att det kan ta lite av det vattnet som har lagt sig på mig som en michelin-dräkt :) Å hjälpa mig att sova såklart!
    det kan väl inte va för mycket begärt att få litta sömn och få på sig skorna? eller? Flört

• lilyminna

haha, håller med....
    jag hoppas man fortsätter sova så här bra, för då är det ingen match!!! har också massa massa vätska nu uuuh de är tungt o jobbigt, o det värker....
    men men, snart så är de vår tur o föda :D

Svar på tråden sömnlöööös