• lilyminna

sömnlöööös

va fasen jag vill sooova!

lite klaginlägg men de är jobbigt o ska upp kl 6 o nu är hon halv fem....kramp i benen, ont i ljumsken ont i höfterna gaaaah hur ska man orka 7 veckor till!!!!

o de är så trååkigt på natten, ingen annan vaken känns det ju som hahah

• Svar på tråden sömnlöööös
  • lilyminna

va skönt att du fått sova! jag hade nån bra vecka men nu är det ännu värre igen...vaknar VAARJE gång när jag ska vända mig har ont o all är jobbligt..blääää säger jag!!!! men nu ska jag ta en tupplur för idag har jag avklarat allt plugg jag skulle göra redan!

fem o en halv vecka kvar............

• Dohgon

Igår natt så sov jag riktigt gott, i natt sov jag inte så mycket men riktigt tungt så märkte inte av när sambon drog till jobbet. Men trött blir man på att ha ont. Skulle helst vilja sova mer än 2 timmar i sträck!

• Alvöra

så är klockan 9 och jag är redan trött. I kväll drar jag ut på det, tills jag verkligen inte kan hålla ögonen öppna, så tror jag att jag sover heeelt till i morgon! :)

• lilyminna

en tll som sitter o försöker dra ut på läggningen här så man sover längre i sträck, det brukar funka tycker jag haha

idag har jag fått akupunktur så det ska bli intressant o se om jag sover gott :)

• Dohgon

Har fått ett nytt problem vad gäller att sova nu. När jag ligger på ena sidan tar det max en timme innan jag vaknar och måste vända på mig. höften gör så otroligt ont. Skönt det inte är allt för många veckor kvar =)

• bebisprat
    Dohgon skrev 2010-12-15 06:25:24 följande:
    Har fått ett nytt problem vad gäller att sova nu. När jag ligger på ena sidan tar det max en timme innan jag vaknar och måste vända på mig. höften gör så otroligt ont. Skönt det inte är allt för många veckor kvar =)
    Samma här. Man måste vända på sig o ta med alla kuddar o greja en gång i timmen. Men i natt fungerade det ändå. jag somnade om efter varje gång. Smet på toa 2 gg oxå, men lyckades somna om. Hallejuja! Kanske förkylningen börjar ge med sig lite nu oxå
  • bebisprat

Oj, stavar så illa. Skyller på tangentbordet

• lilyminna

har samma problem...som kramp eller typ träningsvärk i höfterna känns det som....inatt sov jag dock 6 timmar i sträck efter akupunkturen!!!! det var underbart kan jag säga!!!!

• inga76

Usch, jag har också hemska höftbesvär på nätterna. Vissa nätter är visserligen lite bättre, men jag vaknar ändå ungefär en gång i timmen och måste antingen kissa eller iaf gå upp och sträcka på mig... Och vid 3-4 vaknar jag och kan inte somna om - måste gå upp och äta något, och vänta in antydan till sömntåg, vilket kan ta 1-2 timmar. Sedan kan jag i bästa fall sova 2-3 timmar i sträck på morgonkvisten. När man tänker på det är det ett under att vardagen fungerar över huvud taget med tanke på hur lite djupsömn jag får! Och det är två månader kvar... Huga...

• Dohgon

Jag är glad jag är sjukskriven nu för annars skulle inte vardagen gå ihop här.
    Låg och vred och vände mig ett par timmar i sängen ikväll, men funkade inte för var för varmt. går upp känner på elementet, min snälla sambo har satt det på fullt! Tror jag brinner upp där inne snart. Har aldrig klarat av varmt när jag ska sova, speciellt inte nu när man är gravid och mycket varmare än vanligt

• lilyminna

usch sov kasst jag med inatt...sov gott till 03 sen vaken till 06 o så upp nu o skriva tenta...hurra.... va bra de känns....inte :(

• bebisprat
    Dohgon skrev 2010-12-16 01:06:10 följande:
    Jag är glad jag är sjukskriven nu för annars skulle inte vardagen gå ihop här.
    Låg och vred och vände mig ett par timmar i sängen ikväll, men funkade inte för var för varmt. går upp känner på elementet, min snälla sambo har satt det på fullt! Tror jag brinner upp där inne snart. Har aldrig klarat av varmt när jag ska sova, speciellt inte nu när man är gravid och mycket varmare än vanligt
    Instämmer!!! Men i natt slog vädret om utomhus och då blev vi lidande inomhus oxå. Blev svettigt här oxå. Sov någon slags dval-sömn o sprang på toa femtielva ggr. Ont i ryggen idag. Klagokärringen har talat
  • Dohgon
    bebisprat skrev 2010-12-16 10:14:04 följande:
    Instämmer!!! Men i natt slog vädret om utomhus och då blev vi lidande inomhus oxå. Blev svettigt här oxå. Sov någon slags dval-sömn o sprang på toa femtielva ggr. Ont i ryggen idag. Klagokärringen har talat
    Hehe, ja vädret slog till väldigt konstigt här med. Det regnade för fullt när sambon skulle iväg till jobbet, men nu snöar det igen. Börjar fundera på om jag ska gå till BM eller ta bilen. är inte så jättelångt, men har haft fruktansvärt mycket värkar i natt och vill inte påfresta för mycket. Men inte sugen på att köra heller i detta.

Låter inte som om du hade någon bra natt alls du heller, men då får man klaga =) Tur det finns internet så man kan klaga av sig här istället för att utsätta blivande pappan för allt gnäll ;)
  • bebisprat
    Dohgon skrev 2010-12-16 10:36:04 följande:
    Hehe, ja vädret slog till väldigt konstigt här med. Det regnade för fullt när sambon skulle iväg till jobbet, men nu snöar det igen. Börjar fundera på om jag ska gå till BM eller ta bilen. är inte så jättelångt, men har haft fruktansvärt mycket värkar i natt och vill inte påfresta för mycket. Men inte sugen på att köra heller i detta.

Låter inte som om du hade någon bra natt alls du heller, men då får man klaga =) Tur det finns internet så man kan klaga av sig här istället för att utsätta blivande pappan för allt gnäll ;)
    Hehe..jag tror jag gör både och...

Ok. Promenera försiktigt bara!
  • Alvöra

Vaknat flera gånger i natt.. kissa, ont.. kissa ..ont... å kissa litta till.... men jag sov visst så djupt i morse att jag inte ens kommer ihåg att jag fick en puss i pannan och själv sa -"jag älskar dig", när mannen skulle på jobb hehe.. så e man lost!

Hela höften känns helt ranglig på natten som om jag inte hade några stöttande muskler, a'la en sängliggande 90åring.. jävla foglossning... Tur att det inte är sååå jävligt på dagen iaf.. då är det mer jämnt fördelat ;)

Men gud vad hårda mina benmuskler har blivit av all extra vikt! nån som känner igen sig? eller har jag bara tur? Min man tog fatt om mitt lår och tittade upp på mig med stora ögon -"va faan, du har ju hårdare ben än mig älskling" ..haha han spelar fotboll och cyklar mer än en mil om dagen... så kanske han fattar hur hård träning det faktiskt är att vara gravid! ...dygnet runt!

Tid att göra nått jag inte känner för! Drar mig verkligen för att gå ut i folkvimlet och fixa julklappar. Men det är ju bara en vecka kvar så det är bara att komma igång... Har inte ens En färdig :)

Svar på tråden sömnlöööös