• lilyminna

sömnlöööös

va fasen jag vill sooova!

lite klaginlägg men de är jobbigt o ska upp kl 6 o nu är hon halv fem....kramp i benen, ont i ljumsken ont i höfterna gaaaah hur ska man orka 7 veckor till!!!!

o de är så trååkigt på natten, ingen annan vaken känns det ju som hahah

• Svar på tråden sömnlöööös
  • Lovely Miia
    Alvöra skrev 2010-12-06 15:15:52 följande:
    åh så fantastiskt! Jag älskar när det är full cirkus i magen :D Å det ser såå tokigt och härligt ut på samma gång!
    Även om jag "bara" har en akrobat i min mage, så är det en stor krabat enligt barnmorskan och allt ligger visst perfekt för att både kunna se och känna så mycket som möjligt :) D ja gla' för! :)

Dom får kanske hålla sig inne ett tag till, dina pågar, för deras egen skull ;) Har du fler barn? Tänker på hur pass stor skillnad det är att ha 2 i magen? Alltså storleksmässigt så kan jag föreställa mig, men har du haft extra mycket illamående eller annat som inte hör till 1-bebis-graviditeten? :) *nyfiken*
    Lovely Miia skrev 2010-12-06 11:24:27 följande:
    Här e en till som sover halvkasst..
    Är bara i vecka 22+1, men har grymt ont i svanken/ryggen o så bökar bebisen hej vilt på natten o tidigt på morgonen...

är astrött nu.. Bebisen väckte mig halv 6 imorse *ZZzzzZZZZzzzz*
    Jag får också skitont i svanken. Prova att ha en kudde under magen när du ligger på sidan och en mellan knäna. Det har hjälpt mig jättemycket. Ligger iofs vaken endå hehe.. men det avlastar och tar smärtan iaf!
    Åh tack för tipset, de ska jag absolut testa...
  • lilyminna

jag har bokat in en extra akupunktur nu, just för att få sova lite bättre, vaknar ju till varje gång jag måste springa på toa haha! så imorgon bär det av till barnmorskan för härliga nålar igen :D

har en jättejobbig vecka nu jag måste igen om med mycket sittande HELA dagar.....men EN dag avklarat nu iaf!!!!

är såååå glad att det är så kort tid kvar!!!!!!

• Tussebus

Här är en till med sömnproblem. Varje gång jag går på toa vaknar den lilla och börjar böka. Ligger jag för länge på vä sida får jag ont i mina sablarns revben (revbensinflammation), ligger jag på rygg mår jag illa och ligger jag på hö sida känns det onaturligt och jag får ont i revben och axel :( Känns som om jag skulle vilja sitta upp o sova. Till råga på allt har jag åkt på en redig förkylning med en nästäppa som nässprayen inte verkar funka på mer än i några fjuttiga timmar :(

• lilyminna

usch nästäppa är ju jobbigt bara det!!! men är du säker på att det är förkylningen? jag blev nästäppt förra graviditeten av hormonerna och blev beroende av nässpray de var INTE kul!!!!

när ska du ha bebis då ?

• Dohgon
    Alvöra skrev 2010-12-06 16:50:21 följande:
    jag har bf 2 dagar efter dig :)
    Jag fick också foglossning runt 20e veckan och förvärkarna kom faktiskt redan efter 16e veckan! Men då kunde jag också känna liv vid vecka 17-18, även om det är första barnet.

..Men 4 kilo bebisar! Wow :) Har bm räknat ut hur mycket dom antagligen kommer att väga när dom kommer ut? :) Hur har en tvillingbärande mamma med ryggen?
    Jag har ca 2kg bebbe nu och känner mig tuuung hehe... Ligger typ på några hundra gram över medel.
    Jag sa till mannen i gårkväll att nu känns det som att där inte är mer plats kvar! :D ..Då måste du vara rätt så rund och fin nu! eller?
    Jag fattar att du är glad att det är första graviditeten :) Skönt att inte veta bättre, så att säga ;) hihi
    Aha då är vi nära varandra i veckorna =) skönt att höra att det inte är onormalt att få foglossning så tidigt. kände också liv runt de veckorna =)
    Ryggen är helt färdig men är snart färdigbakat tror jag. Ska på TUL på torsdag och får beräknad vikt på dem igen. ska höra då vad de tror att de kommer väga när de föds, dvs om de kommer v 40+0. senaste TUL vi var på så låg de precis på kurvan för ett barn, men runt vecka 30 så brukar tvillingar växa lite mindre just för att det inte får plats.
    Jodå jag är go o rund =) Ser ut som någon som gått någon vecka över tiden tror jag =p
  • bebisprat

Vilken perfekt tråd att hänga i! Jag sover som en b-korv jag oxå. Ont i fogarna o kissnödig hela tiden. Nu får de ta o komma. Tre veckor kvar...

• ACD

Hej allihop!
    Här kommer ytterligare en med sömnproblem, foglossning och sammandragningar. Väntar andra barnet och tycker det är mer smärtor denna gången än första graviditeten. :(
    Har bf 3 feb och jag lääängtar dig nu!! =)
    Bor nere vid Ystad, vart bor ni andra??

• Lovely Miia
    ACD skrev 2010-12-07 10:55:17 följande:
    Hej allihop!
    Här kommer ytterligare en med sömnproblem, foglossning och sammandragningar. Väntar andra barnet och tycker det är mer smärtor denna gången än första graviditeten. :(
    Har bf 3 feb och jag lääängtar dig nu!! =)
    Bor nere vid Ystad, vart bor ni andra??
    Landskrona här =)
  • Alvöra
    Tussebus: Fyfaan det låter faninte kul! Revbensinflammation?? Hur lyckas man få det?...
    Dohgon skrev 2010-12-06 21:22:11 följande:
    Aha då är vi nära varandra i veckorna =) skönt att höra att det inte är onormalt att få foglossning så tidigt. kände också liv runt de veckorna =)
    Ryggen är helt färdig men är snart färdigbakat tror jag. Ska på TUL på torsdag och får beräknad vikt på dem igen. ska höra då vad de tror att de kommer väga när de föds, dvs om de kommer v 40+0. senaste TUL vi var på så låg de precis på kurvan för ett barn, men runt vecka 30 så brukar tvillingar växa lite mindre just för att det inte får plats.
    Jodå jag är go o rund =) Ser ut som någon som gått någon vecka över tiden tror jag =p
    Det va de jag tänkte. Har inte hört om någon som burit tvillingar som har gå över tiden iaf ;)
    Jag har en vän som fick foglossning redan i vecka 12! hon är i 20e nu och har massa problem redan. Stackarn..

ACD: Bor i aalborg, danmark, men kommer från skaune ja me :) ...å välkommen till klagohörnan ;D

Dagens klagan: Jävla element! Varför låter det helt plötsligt som om grannen står och hamrar på det när vi precis har luftat dom? Jaja.. jag har iaf sovit liite mer i natt, och gick först upp halv 8 :)

Nu bär det ut i solen och snön!
  • mer grubbel

Jag sover också skitdåligt. Mannen får sova på soffan så jag och två-åringen får plats i sängen Vaknar ändå och måste gå på toa eller vända mig eller av jag är hungrig och sen har jag svårt att somna om.
    Är i v 35. 

Svar på tråden sömnlöööös