• lilyminna

sömnlöööös

va fasen jag vill sooova!

lite klaginlägg men de är jobbigt o ska upp kl 6 o nu är hon halv fem....kramp i benen, ont i ljumsken ont i höfterna gaaaah hur ska man orka 7 veckor till!!!!

o de är så trååkigt på natten, ingen annan vaken känns det ju som hahah

• Svar på tråden sömnlöööös
  • bebisprat
    Dohgon skrev 2010-12-09 09:56:10 följande:
    Kanske kan vara så, blir nervös för det ^^ Men fick stopp på det igen efter bricanylen i natt men kommer ju ta med BB väskan på TUL idag ifall att det händer något ^^
    Tänk va skönt det ska bli när man är av med denna gigantiska mage ^^
    Ja...men nu är ändå lugnet före stormen. Jag kunde faktiskt sova skönt i natt. Jag är jätteförkyld så jag vill bli frisk och utvilad inför vad som komma skall. fick en chock med ettan, så förskåker stålsätta mig inför denna trebarnschock...ska vila, vila, vila idag.
  • Alvöra
    Tussebus skrev 2010-12-08 22:05:59 följande:
    Det är som en eld under huden som ibland sänder upp lava eller nåt... det bränner och gör ont när jag ligger på sidan. Det brukar vanligtvis yttra sig på vä sida, (då tror de flesta genast att det har med hjärtat att göra) men jag har det på hö, strax till höger om bröstet. Vid bröstbenet typ. Det är inflammation i brosket och mjukdelarna runt om... Brukar gå över på några månader. Sjukgymnasten jag var till sa att den förmodligen går över lagom tills efter födseln eller nåt.. :(

Tar panodil och smörjer med zon-salva, men det hjälper inte mkt... 
    Föj o tvi.. Jag hade nått liknande när jag föll rätt hårt på sidan, julafton(av alla dagar..) för 5 år sedan. Jag hade ont i över ett halvår och då var jag lite rädd att det hade påverkat hjärtat när det hade gått så lång tid, men det var för att jag hade böjt revbenet..

F-n glad att jag inte har den smärtan + graviditeten...  Stay strong woman! {#emotions_dlg.flower}
    Dohgon skrev 2010-12-09 02:02:16 följande:
    Fuskar ni och sover i natt? Jag har fortfarande inte fått ro i kroppen till att somna. Sliter med sammandragningar igen inatt och börjar bli på väldigt dåligt humör över att inte få sova nu.
    Ska iväg på TUL i morgon så då får vi se våra pojkar igen iaf =)
    Skulle ju bara ha gått upp och satt mig vid datan istället för att ligga där och vrida mig..!! Alltid nån vaken..
    Jag är bara lite väl naiv i bland och tror att, I natt, så har jag turen med mig!! ;) men icke sa nicke..

Gud va häärligt att få se dom igen! Snackade med mannen igår om att betala för ett ul bara för att få en glimt till av henne/honom hehe Drömmer men dom pengarna lägger vi på nått till barnet istället... Vi ses ju snart endå, bara såå nyyfiken!!!
  • Dohgon

Alvöra: Nja inte charlottenberg, årjäng bor jag i så är inte så långt ifrån charlottenberg dock.
    Jag har fått besked om att lugna ner sammandragningarna då jag ännu bara är i 32+4 idag s¨därför jag fått bricanyl. Har haft sammandragningar och förvärkar sen v 22+ och de är ivriga att komma ut och tappen är påverkad.
    Riktigt mysigt att se dem igen var det, ser ju inte så mycket nu mer men ser lite iaf =) Och inte allt för länge kvar tills de kommer till världen nu.

Bebisprat: Inget trevligt att vara förkyld, hoppas du blir bättre snart och är i ordentlig form när knaddarna ska ut =)

• Dohgon

Jag gick och la mig lite innan tolv, men kissnödig så gick upp igen. Orkade inte gå och lägga mig igen och nu är ryggen tokigt ond! Men ska nog göra ett försök att sova igen nu

• Tussebus
    Dohgon skrev 2010-12-10 01:21:41 följande:
    Jag gick och la mig lite innan tolv, men kissnödig så gick upp igen. Orkade inte gå och lägga mig igen och nu är ryggen tokigt ond! Men ska nog göra ett försök att sova igen nu
    Hmm..vad tar du (om du kan ta nåt) mot ond rygg? Själv knaprar jag som sagt panodil lite sporadiskt sådär, men det av ett helt annat skäl, även detta nämnt...

Nåja. Lycka till med sömnen alla  
  • Dohgon
    Tussebus skrev 2010-12-10 01:57:07 följande:
    Hmm..vad tar du (om du kan ta nåt) mot ond rygg? Själv knaprar jag som sagt panodil lite sporadiskt sådär, men det av ett helt annat skäl, även detta nämnt...

Nåja. Lycka till med sömnen alla  
    Tar panodil när det blir för illa. Inget annat man får ta. Har prövat TENS apparaten som ska hjälpa, men i mitt fall så gjorde den det bara värre så det är varma bad och ta det lugnt som gäller för min del =)
    Men såg att du smörjer med zon salva också. Får man använda det när man är gravid? Hörde någon sa att man inte får använda det..
  • Alvöra

YES! som jag har fuskat i natt! Jag har sovit på riktigt. Vaknat och kissat 2ggr och somnat om igen. vaknade kl...tror inte det är sant... 8.50!
    Kan dock tillägga att gårdagen var håård och jag var så slut i kroppen att jag kunde ha däckat stående, så det är kanske inte så konstigt! :)

Dohgon skrev 2010-12-09 20:49:24 följande:
    Alvöra: Nja inte charlottenberg, årjäng bor jag i så är inte så långt ifrån charlottenberg dock.
    Jag har fått besked om att lugna ner sammandragningarna då jag ännu bara är i 32+4 idag s¨därför jag fått bricanyl. Har haft sammandragningar och förvärkar sen v 22+ och de är ivriga att komma ut och tappen är påverkad.
    Riktigt mysigt att se dem igen var det, ser ju inte så mycket nu mer men ser lite iaf =) Och inte allt för länge kvar tills de kommer till världen nu.
    Årjäng, jojomen ;) Har varit på ÖB där engång haha :) ..en bit från skåne, men pappa är från norge och han hade några vänner där, så vi stannade alltid på vägen och fikade innan vi körde över gränsen. Kommer dock inte ihåg helt hur där ser ut. Nog 15år sen sist, men där var iaf alltid snö när vi var där :)
    Kan du själv känna av att tappen är påverkad? Hoppas dom beslutar sig för att bli kvar inne i varmen ett tag till iaf :)

Jag tänker lite på alla er som tar panodil osv.. I danmark så är det a BIG NO NO!.. man har ju kommit på att det är hormonförändrande, speciellt för små pojkar i magen och deras könsutveckling.. :(
    Det är ny dansk forskning och stor tomult bland läkare och barnmorskor, då det är det enda man har kunnat rekomendera till en gravid fram till nu. Det kan va så att det inte har kommit till sverige än, men ta det lugnt med knaprandet!
Svar på tråden sömnlöööös