bebisprat skrev 2010-12-10 22:48:00 följande:
Usch. Jag tror jag tog panodil med sonen. Eller kanske Alvedon. Är det samma med alvedon? Ipren är ju oxå jätteläskigt vad hjäller hjärtat.
Vad är det som händer med könsutvecklingen på små pojkar i magen då? Fy vad läskigt.
Jag vet faktiskt inte alls nått om vad man kan knapra istället. Jag har inte tagit en enda pilla (peppar,peppar) än så länge i graviditeten, så det har inte varit aktuellt för mig att undersöka det. Men jag ska till min läkare på måndag och då ska jag fråga vad han anser, bara för nyfikenhetens skull! Men jag skulle nog säga att alvedon är det samma då begge två är paracetamol..
Det som skulle hända med könsutvecklingen var bl.a. att när pojken blev stor så skulle han inte vara så bra på att producera spermier, alltså ha ett dåligt spermieantal..
Dom testerna som har gjorts på danska män visar att dom ligger långt under kurvan och har ett av dom sämsta talen i världen, villket har bekymrat forskarna en tid, så nu när det kom fram att pillerna faktiskt var hormonrubbande och sänkte produktionen i framtiden, så gick dom såklart igång direkt och forskade vidare angående sambandet med piller och danmarks placering, då pillerkäkandet har höjts otroligt mycket sedan 80-talet.
Jag vet inte hur långt dom har kommit i deras fråga om panodil har gjort det danska folket lågpresterande, men läser jag nått så säger jag till!
Läskigt värre... Men jag hittade iaf en dansk man som fortfarande skjuter skarpt hihi ;)