• lilyminna

sömnlöööös

va fasen jag vill sooova!

lite klaginlägg men de är jobbigt o ska upp kl 6 o nu är hon halv fem....kramp i benen, ont i ljumsken ont i höfterna gaaaah hur ska man orka 7 veckor till!!!!

o de är så trååkigt på natten, ingen annan vaken känns det ju som hahah

• Svar på tråden sömnlöööös
  • Dohgon

Jag bor i värmland, så nära norska gränsen man kommer typ =p
    Igår/inatt och i morse har jag haft sammandragningar igen. I morse fick jag ta brikanyl för att lugna ner det och det verkar som det har funkat =) Får hoppas de stannar inne ett tag till och att man snart får en natt utan sömnproblem ^^

• Alvöra
    Lovely Miia skrev 2010-12-07 11:21:28 följande:
    Landskrona här =)
    Kul, jag är också från landskrona :) Har inte bott där i flera år, men familjen är fortfarande där.
    Hur gammal är du?
  • bebisprat

Hur är det fatt härinne? Fuskar ni och sover? Jag sov faktskt till fem i morse. Helt ok

• Alvöra
    bebisprat skrev 2010-12-08 07:22:48 följande:
    Hur är det fatt härinne? Fuskar ni och sover? Jag sov faktskt till fem i morse. Helt ok
    Jag har försökt att fuska så gott det går!! Skrattande 
    I natt är hittills den värsta natten sedan jag blev gravid. jag hade en vilopuls på 110, fem i morse och jag var skityr och spyfärdig.
    Har varit hos läkaren idag, för bm tyckte det lät oroväckande. Men nu var den nere på 92 efter att jag hade varit ute och gått, och blodtrycket var fint, så jag fattar nada. Bara den lilla har det bra så!

Är det någon av er som blir illamående när det gör ont i länden? När jag vaknar av smärtan och kudden har krypit ner på golvet, så försvinner spykänslan typ så fort den kommer in under magen igen. Dock inte smärtan..
    Dohgon skrev 2010-12-07 12:13:46 följande:
    Jag bor i värmland, så nära norska gränsen man kommer typ =p
    Igår/inatt och i morse har jag haft sammandragningar igen. I morse fick jag ta brikanyl för att lugna ner det och det verkar som det har funkat =) Får hoppas de stannar inne ett tag till och att man snart får en natt utan sömnproblem ^^
    charlottenberg eller? :)

Har du fått veta att du ska lugna ner samandragningarna för att du har 2?
  • Tussebus
    lilyminna skrev 2010-12-06 19:53:54 följande:
    usch nästäppa är ju jobbigt bara det!!! men är du säker på att det är förkylningen? jag blev nästäppt förra graviditeten av hormonerna och blev beroende av nässpray de var INTE kul!!!!

när ska du ha bebis då ?
    Ja, jag är säker på att det är förkylningen som är boven till nästäppan, då vi har en (o)trevlig förkylning som vandrar runt i familjen. Hoppas bara det ger med sig snart!
    Ska ha bebis 22/2 om  tösen känner sig mogen då.
    Alvöra skrev 2010-12-07 11:26:08 följande:
    Tussebus: Fyfaan det låter faninte kul! Revbensinflammation?? Hur lyckas man få det?...
    Tjaa..revbensinflammation kan man få om man har ett mycket repetitivt arbete med enformiga rörelser. Annars kan man få det om man har en aktiv bebbe, vilket lilla Myran definitivt är! Så jag tror att det är hon som är boven...
  • Alvöra
    Tussebus skrev 2010-12-08 20:02:34 följande:
    Ja, jag är säker på att det är förkylningen som är boven till nästäppan, då vi har en (o)trevlig förkylning som vandrar runt i familjen. Hoppas bara det ger med sig snart!
    Ska ha bebis 22/2 om  tösen känner sig mogen då.
    Alvöra skrev 2010-12-07 11:26:08 följande:
    Tussebus: Fyfaan det låter faninte kul! Revbensinflammation?? Hur lyckas man få det?...
    Tjaa..revbensinflammation kan man få om man har ett mycket repetitivt arbete med enformiga rörelser. Annars kan man få det om man har en aktiv bebbe, vilket lilla Myran definitivt är! Så jag tror att det är hon som är boven...
    oj då! skitkuul.... :-/ ..då borde jag också ha det hehe.. har en riktig liten akrobat i magen! Hur känns det, mer än ont då asså? :)
  • Tussebus

Det är som en eld under huden som ibland sänder upp lava eller nåt... det bränner och gör ont när jag ligger på sidan. Det brukar vanligtvis yttra sig på vä sida, (då tror de flesta genast att det har med hjärtat att göra) men jag har det på hö, strax till höger om bröstet. Vid bröstbenet typ. Det är inflammation i brosket och mjukdelarna runt om... Brukar gå över på några månader. Sjukgymnasten jag var till sa att den förmodligen går över lagom tills efter födseln eller nåt.. :(

Tar panodil och smörjer med zon-salva, men det hjälper inte mkt... 

• Dohgon

Fuskar ni och sover i natt? Jag har fortfarande inte fått ro i kroppen till att somna. Sliter med sammandragningar igen inatt och börjar bli på väldigt dåligt humör över att inte få sova nu.
    Ska iväg på TUL i morgon så då får vi se våra pojkar igen iaf =)

• bebisprat
    Dohgon skrev 2010-12-09 02:02:16 följande:
    Fuskar ni och sover i natt? Jag har fortfarande inte fått ro i kroppen till att somna. Sliter med sammandragningar igen inatt och börjar bli på väldigt dåligt humör över att inte få sova nu.
    Ska iväg på TUL i morgon så då får vi se våra pojkar igen iaf =)
    Lycka till! Känns som att du kan vara nästa i tråden att få dina små
  • Dohgon

Kanske kan vara så, blir nervös för det ^^ Men fick stopp på det igen efter bricanylen i natt men kommer ju ta med BB väskan på TUL idag ifall att det händer något ^^
    Tänk va skönt det ska bli när man är av med denna gigantiska mage ^^

Svar på tråden sömnlöööös