• lilyminna

sömnlöööös

va fasen jag vill sooova!

lite klaginlägg men de är jobbigt o ska upp kl 6 o nu är hon halv fem....kramp i benen, ont i ljumsken ont i höfterna gaaaah hur ska man orka 7 veckor till!!!!

o de är så trååkigt på natten, ingen annan vaken känns det ju som hahah

• Svar på tråden sömnlöööös
  • Alvöra

Ja, det gör inte Såå mycket att man sakta men säkert har förvandlats till en sköldpadda :), för där kommer ju ett underverk som överskuggar allt!
    Men att inte kunna greppa ordentligt om saker och att inte ha nån känsel kvar i fingertopparna försvårar vardagen lite ;)
    Faktiskt rätt gött att klaga av sig hehe :D
    Försöker verkligen att bita ihop här hemma för att inte ge mannen sår i öronen av allt gnäll!! Tyst

När är du satt till att föda?

• Dohgon

Klart man får klaga lite =) det hör nog till. Och lätt att gnälla med alla hormoner i kroppen nu =p

• lilyminna

ja det är skönt att få "klaga av sig" faktiskt, fastän man är oerhört tacksam att man faktiskt KAN bära ett barn...

jag ska ha 20 januari enligt UL, men 25 jan enligt min ÄL :)

Du då Alvöra? Hur långt har du kvar?

• Alvöra

31 Januari enligt ul, men först var det den 7e februari, å sen den 5e och till sist den 31e, så jag satsar på den 2e feb ;)

Tacksamheten går över ordets förstånd, därför är det lättare att klaga litta än att bara gå runt och säga att allt är sååå fantastiskt och mirakulöst hela tiden ;P Det är ju en självklarhet!

• Dohgon

Visst är man glad att man kan bära på ett barn =) Det är helt underbart att veta att min kropp skapar en ny varelse utan att jag själv gör någonting för att hjälpa, mer än att sova o så då visserligen.

Idag vrider sig mina pojkar sådär härligt i magen =) Man känner varje minsta rörelse men det är inte obehagligt ändå =)

Har precis kommit på att jag bär på ca 4 kg bebis, 1 kg moderkaka och massa fostervatten.. Är "bara" 32+1 idag BF 29 Januari. Får dock höra varje dag i stort sett att jag ska knipa igen till efter nyår. Jag resonerar snarare som så: Om tvillingarna nu bestämmer sig för att komma innen nyår så ska de få höra på F*n när de växer upp och klagar på datum för sin födelsedag. Det är ju ändå dom som håller på och är ivriga att komma ut =)

• Lovely Miia

Här e en till som sover halvkasst..
    Är bara i vecka 22+1, men har grymt ont i svanken/ryggen o så bökar bebisen hej vilt på natten o tidigt på morgonen...

är astrött nu.. Bebisen väckte mig halv 6 imorse *ZZzzzZZZZzzzz*

• Alvöra
    Dohgon skrev 2010-12-06 11:22:24 följande:
    Visst är man glad att man kan bära på ett barn =) Det är helt underbart att veta att min kropp skapar en ny varelse utan att jag själv gör någonting för att hjälpa, mer än att sova o så då visserligen.

Idag vrider sig mina pojkar sådär härligt i magen =) Man känner varje minsta rörelse men det är inte obehagligt ändå =)

Har precis kommit på att jag bär på ca 4 kg bebis, 1 kg moderkaka och massa fostervatten.. Är "bara" 32+1 idag BF 29 Januari. Får dock höra varje dag i stort sett att jag ska knipa igen till efter nyår. Jag resonerar snarare som så: Om tvillingarna nu bestämmer sig för att komma innen nyår så ska de få höra på F*n när de växer upp och klagar på datum för sin födelsedag. Det är ju ändå dom som håller på och är ivriga att komma ut =)
    åh så fantastiskt! Jag älskar när det är full cirkus i magen :D Å det ser såå tokigt och härligt ut på samma gång!
    Även om jag "bara" har en akrobat i min mage, så är det en stor krabat enligt barnmorskan och allt ligger visst perfekt för att både kunna se och känna så mycket som möjligt :) D ja gla' för! :)

Dom får kanske hålla sig inne ett tag till, dina pågar, för deras egen skull ;) Har du fler barn? Tänker på hur pass stor skillnad det är att ha 2 i magen? Alltså storleksmässigt så kan jag föreställa mig, men har du haft extra mycket illamående eller annat som inte hör till 1-bebis-graviditeten? :) *nyfiken*
    Lovely Miia skrev 2010-12-06 11:24:27 följande:
    Här e en till som sover halvkasst..
    Är bara i vecka 22+1, men har grymt ont i svanken/ryggen o så bökar bebisen hej vilt på natten o tidigt på morgonen...

är astrött nu.. Bebisen väckte mig halv 6 imorse *ZZzzzZZZZzzzz*
    Jag får också skitont i svanken. Prova att ha en kudde under magen när du ligger på sidan och en mellan knäna. Det har hjälpt mig jättemycket. Ligger iofs vaken endå hehe.. men det avlastar och tar smärtan iaf!
  • Alvöra

Just det! glömde ju dagens klagan..! :D

Jag har sovit skit jävla mega dåligt och är så trött att jag har avbokat gravid-vattengympan idag...

..sådär ja, så känns det genast bättre ;)

• Dohgon

Hehe ja det ser verkligen tokigt ut och är härligt på samma gång =) Och nästan lite skrämmande att veta att det är något levande där inne..
    Tror no gpå att det kan bli jobbigt nog att bära på bara en =)
    Jag har inga barn sen tidigare så det är första, och har då inte heller något att jämföra med och måste nog säga att jag är riktigt glad för det på ett sätt. komemr vi skaffa syskon senare så vet jag ju att det aldrig kan bli lite tungt om det inte är två eller fler igen då ;)
    Jag diskuterar en del med vänner och familj, de har ju haft illamående som gått över runt v 12 mitt illamående är förtfarande kvar ibland. Och foglossning började redan runt v 19+ för mig. Samt sammandragningar och förverkar sen v 22+ men annars så vet jag inte om det är något som inte hör till det vanliga =)

Hur långt gången är du?

• Alvöra

jag har bf 2 dagar efter dig :)
    Jag fick också foglossning runt 20e veckan och förvärkarna kom faktiskt redan efter 16e veckan! Men då kunde jag också känna liv vid vecka 17-18, även om det är första barnet.

..Men 4 kilo bebisar! Wow :) Har bm räknat ut hur mycket dom antagligen kommer att väga när dom kommer ut? :) Hur har en tvillingbärande mamma med ryggen?
    Jag har ca 2kg bebbe nu och känner mig tuuung hehe... Ligger typ på några hundra gram över medel.
    Jag sa till mannen i gårkväll att nu känns det som att där inte är mer plats kvar! :D ..Då måste du vara rätt så rund och fin nu! eller?
    Jag fattar att du är glad att det är första graviditeten :) Skönt att inte veta bättre, så att säga ;) hihi

Svar på tråden sömnlöööös