Dohgon skrev 2010-12-06 11:22:24 följande:
Visst är man glad att man kan bära på ett barn =) Det är helt underbart att veta att min kropp skapar en ny varelse utan att jag själv gör någonting för att hjälpa, mer än att sova o så då visserligen.
Idag vrider sig mina pojkar sådär härligt i magen =) Man känner varje minsta rörelse men det är inte obehagligt ändå =)
Har precis kommit på att jag bär på ca 4 kg bebis, 1 kg moderkaka och massa fostervatten.. Är "bara" 32+1 idag BF 29 Januari. Får dock höra varje dag i stort sett att jag ska knipa igen till efter nyår. Jag resonerar snarare som så: Om tvillingarna nu bestämmer sig för att komma innen nyår så ska de få höra på F*n när de växer upp och klagar på datum för sin födelsedag. Det är ju ändå dom som håller på och är ivriga att komma ut =)
åh så fantastiskt! Jag älskar när det är full cirkus i magen :D Å det ser såå tokigt och härligt ut på samma gång!
Även om jag "bara" har en akrobat i min mage, så är det en stor krabat enligt barnmorskan och allt ligger visst perfekt för att både kunna se och känna så mycket som möjligt :) D ja gla' för! :)
Dom får kanske hålla sig inne ett tag till, dina pågar, för deras egen skull ;) Har du fler barn? Tänker på hur pass stor skillnad det är att ha 2 i magen? Alltså storleksmässigt så kan jag föreställa mig, men har du haft extra mycket illamående eller annat som inte hör till 1-bebis-graviditeten? :) *nyfiken*
Lovely Miia skrev 2010-12-06 11:24:27 följande:
Här e en till som sover halvkasst..
Är bara i vecka 22+1, men har grymt ont i svanken/ryggen o så bökar bebisen hej vilt på natten o tidigt på morgonen...
är astrött nu.. Bebisen väckte mig halv 6 imorse *ZZzzzZZZZzzzz*
Jag får också skitont i svanken. Prova att ha en kudde under magen när du ligger på sidan och en mellan knäna. Det har hjälpt mig jättemycket. Ligger iofs vaken endå hehe.. men det avlastar och tar smärtan iaf!