Anonym (ADDpartner) skrev 2015-03-22 11:47:26 följande:
Okej, tack! Och lycka till du med!
Glömde en grej! Du skriver att din sambo inte vill göra en utredning av rädsla för att det kan stjälpa hans planer på att bli polis. Jag förstår det, men vill samtidigt uppmärksamma att det kan leda till att han sätter ett ordentligt krokben på sig själv. Nu har jag inte en blekaste aning om hur det går till att bli polis, men jag antar att polisaspiranterna får gå igenom olika test för att se om de är lämpliga. Vilka tester det kan vara har jag naturligtvis ingen aning om, men jag kan tänka mig att han kanske kan komma att stupa där om han har add. Jag kan ha fel. Man kan kanske visst bli polis med add. Add funkar olika på olika personer. Men att låta bli att göra en add-utredning på grund av det är ingen bra idé är min spontana tanke. Om han skulle bli polis ändå kan det hända att han får ett rent helvete när han hamnar i situationer där add:n gör sig påmind. Jag tror inte man ska gömma sig och stånga pannan blodig. Det underlättar i livet om man ser sanningen i vitögat och anpassar sitt liv och yrkesval efter sin funktionsnedsättning. Livet blir lättare och roligare då och det är inget nederlag att känna till sina begränsningar. Tvärt om!