alla har olika åsikter skrev 2014-12-04 03:25:56 följande:
Måste fråga, är det någon mer än mig Som Alltid måste göra något med händerna? När jag tex ser på film så sitter jag alltid och pillar i hårbotten vid hårfästet och självklart har håret försvunnit där nu. :( jag försöker låta bli att pilla så det växer ut igen men jag kan inte! Det blir som en kliande känsla i hjärnan så jag måste göra det. Har hållt på och pillar på olika sätt så länge jag kan minnas nästan. Iaf 15 år tillbaka.
Jag är med sådan. Jag pillar alltid med min förlovningsring. Jag fungerar lite så att jag måste göra något annat OCKSÅ för att kunna koncentrera mig. Fullt fokus och orken tar slut allt för snabbt. Som när jag pluggar exempelvis, jag pluggar hemifrån och för att kunna plugga på datorn så sitter jag samtidigt vid fl eller kanske pusslar. Så tre minuter plugg, en minut fl/pussel, två minuter plugg, tre minuter fl osv. Då funkar det bäst.
Jag var även sådan som liten. Jag ritade på allt(som jag fick), jag pillade med håret, jag reciterade låtar i huvudet för att samtidigt kunna fokusera på huvuduppgiften.