• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • Smitha
    Minifer skrev 2011-11-17 13:11:17 följande:
    Ja tryck på att du har barn! han sade att barnen var min biljett. vad är voxtra? Ang det andrai nlagget undrar jag samma sak
    Det är en anti-depp tablett som inte ger biverkningar som försämrad sexlust och viktuppgång som dom flesta anti-depp medicin ger. Sen blir man extra pigg av tabletten också och den skärper koncentrationen, så den är rätt så effektiv för just doms om har add/adhd. Jag har hört mkt gott om denna tablett så jag hoppas verkligen att den kan få mig att må bättre.
  • Lindaskrinda

Nej man måste inte berätta att man har ett funktionshinder, jag ser bara positiva bitar i att få en diagnos. Möjligen kan det bli som för mig att när jag väl fick diagnosen hade jag svårt att ta till mig att samhället ser MIG som funktionshindrad, det var ett laddat ord för mig.

• colin2010

Tyvärr eller vad man ska säga så platsar ja inte här. Fast det känns som det. Vart bordeline med panik något och agora fobi sams depressiva episoder.

• Smitha

malinmicke: Skönt att du fick någon slags diagnos iaf, så får du säkert hjälp där ifrån...

Fick ett brev igår om att jag stod i kö och skulle bli kallad till psykolog inom 24 månader!!! Finns det någon som har fått väntat så länge som TVÅ år?! Låter vansinnigt!

• Smitha
    Minifer skrev 2011-11-19 16:45:05 följande:
    Stack: det låter ju helt sjukt! men jag läste någonstans att pga vårdgaramtin så ska de kunna skriva remiss till annan kommun om kön är för lång till din egen. inte ska du behöva vänta 2 år heller!
    Ja, jag får helt enkelt ringa och fråga.. tycker ju också att vårdgarantin borde gälla här.. När jag fick remiss till psyk  så fick jag ett brev från dom om att jag skulle bli kallad inom 3 månader pga vårdgarantin, jag fick en tid 2,5 månad senare.. Men i det här brevet (inför) utredningen stod det ingenting om det...
  • Minifer
    Smitha skrev 2011-11-20 17:36:46 följande:
    Ja, jag får helt enkelt ringa och fråga.. tycker ju också att vårdgarantin borde gälla här.. När jag fick remiss till psyk  så fick jag ett brev från dom om att jag skulle bli kallad inom 3 månader pga vårdgarantin, jag fick en tid 2,5 månad senare.. Men i det här brevet (inför) utredningen stod det ingenting om det...
    Det ska vara inom tre månader från det beslut tagits om utredning, och är kön för lång skall man kunna bli remitterad som sagt. DOCK minns jag självfallet inte vart jag läst detta, så hoppas vid gud att jag har rätt och det inte stod på typ Flashback eller nåt :P

Idag har jag varit helt sjukt duktig och städat vardagsrummet, så nu ser det ut som ett helt normalt och fins v-rum, otroligt skönt!

Malinmicke: Känns det som det blivit fel eller känns det bra?
  • Smitha
    Minifer skrev 2011-11-21 00:28:28 följande:
    Det ska vara inom tre månader från det beslut tagits om utredning, och är kön för lång skall man kunna bli remitterad som sagt. DOCK minns jag självfallet inte vart jag läst detta, så hoppas vid gud att jag har rätt och det inte stod på typ Flashback eller nåt :P

Idag har jag varit helt sjukt duktig och städat vardagsrummet, så nu ser det ut som ett helt normalt och fins v-rum, otroligt skönt!

Malinmicke: Känns det som det blivit fel eller känns det bra?
    >Hoppas du har rätt!! Kan ju för fan inte gå så länge och vänta... Fast... Kan ju vara väntetider i hela sverige...

Nån mer som har hört vad det är som gäller?
  • Minifer
    Smitha skrev 2011-11-21 01:51:26 följande:
    >Hoppas du har rätt!! Kan ju för fan inte gå så länge och vänta... Fast... Kan ju vara väntetider i hela sverige...

Nån mer som har hört vad det är som gäller?
    Jag kommer ju börja utredning på början av året här, efter att bli prioriterad och så, men du har ju också en knodd. Kom till Trellehulla ;)

Var ju bara en vecka sedan jag var på psykologsamtalet
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen