Anonym (Ungmor, utreds.) skrev 2011-10-24 09:45:39 följande:
Är sååå frustrerad på mig själv idag,
(Jag väntar på ADHD-utredning).
Idag kl 10 skulle jag på möte med min psykolog och min Svenska lärare på min skola.
(Missförstånd, och personliga bakslag har gjort mig rejält på efterkälken) Vi skulle återuppliva kontakten med skolan och se vad skolan kan erbjuda för stöd (lektioner, träff med lärare etc) På något sätt lyckades jag nästan direkt falla mellan stolarna.
I fredags var jag ute med min kompis för att fira hennes 18-årsdag, under kvällen, som är väldigt lugn och kortlivat förlorar jag mitt kontokort. Jag spärrar och beställer ett nytt dagen därpå.
Nu imorse mindes jag att jag inte har lösa pengar, och inget kort - jag kan inte ta mig till skolan - banken öppnar 10, mina vänner som bor tvärs över är inte hemma, och mina föräldrar som bor någon km bort är på jobbet. Jag har lyckats skrapa ihop 5 en-kronor i alla skrymslen hemma, men det räcker såklart inte till något.
Jag har försökt få kontakt med min psykolog per telefon på 4 olika nummer, hennes kontorsnummer, sekreterarnummer, Privatnummer och on-the-go-numret. Och hon är inte tillgänglig på något. Jag har ringt flera gånger på alla nummer sedan kl 8.
Nu ser jag skamfullt på klockan medan jag räknar ner till 10, min psykolog kommer att ringa och fråga var jag är.
Hon och min lärare har nog suttit och väntat på mig, de kommer att bli irriterade.
Jag är så trött på att bli avskydd av andra människor, och att de uppfattar mig som ansvarslös utan att det är min mening! Min psykolog förstår att jag ofta hamnar i dessa situationer, och mår väldigt dåligt när jag "misslyckas" med mina intuitioner.
Råkar ni också ut för sådana missförstånd ofta?
Ågh vad frustrerande och jobbigt!! Finns det ingen växel du kan ringa till och lämna meddelande? Fast nu är ju klockan över 11 så det hjälper ju knappast...
Och ja, känner igen det där med att det blir fel =/