• puss

Kronprinsessan GRAVID!!!

va roligt, grattis!!

tror ni att hon blir (är?) medlem på fl nu?

jag tror att det blir en pojke.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Svar på tråden Kronprinsessan GRAVID!!!
  • Smilla75

Det vore väl mer konstigt om hon inte är gravid så lång tid efter bröllopet. Hon såg rätt svullen ut också.

• viseversa

Men gud är det en sån stor sak? Hon är en kvinna som är (eventuellt) gravid! Det är ju kul för dom men vadå är det så konstigt egentligen? Enda skillnaden är att hon är kronprinsessa. Annars är hon ju människa som alla andra.

• Oneesan
    angelica123 skrev 2010-12-12 02:25:21 följande:
    Nej, det gjorde hon inte. Hon sa att jag fick läsa på om kosten själv och att jag skulle avstå från all alkohol, även alkoholfrittvin och öl då dessa innehåller en viss procent och det inte finns klart på hur det påverkar fostret likadant som man inte vet hur vissa mediciner påverkar och man alltid ska rådfråga innan man äter vissa mediciner och naturläkemedel.

Däremot så har jag läst att färskpressad apelsinjuice (dock är jag allergisk) och lättfil rekomenderas.
    Svenska barnmorskor borde vara tvingade till årliga informationsträffar om den senaste forskningen om de ska ge kostråd
    Arigato
  • Novallie

Lite synd om hon e gravid innan för ett par veckor sen stod det på aftonbladet att hon skulle ha bf 17 oktober. Då e min son född så hade varit mycket roligare och då kan hon omöjligt vara gravid nu, först i januari och runt den 23 ha äl.

Men som sagt det är spekulationen, förväntingar som gör att folk kan tro att hon är gravid. Det är möjligt att hon fortfarande försöker och eftersom man inte ska dricka i början helst så kanske hon avstod då det fanns en risk. Typ mens ett par dagar senare eller så.

Hoppas på en liten flicka

• logg81

Vart har hon bekräftat att hon är på smällen?
    Hon kanske bara hade en mensmage hon ville dölja? Men visst... är hon gravid så grattis och lycka till...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Plutteli
    angelica123 skrev 2010-12-12 02:25:21 följande:
    Nej, det gjorde hon inte. Hon sa att jag fick läsa på om kosten själv och att jag skulle avstå från all alkohol, även alkoholfrittvin och öl då dessa innehåller en viss procent och det inte finns klart på hur det påverkar fostret likadant som man inte vet hur vissa mediciner påverkar och man alltid ska rådfråga innan man äter vissa mediciner och naturläkemedel.

Däremot så har jag läst att färskpressad apelsinjuice (dock är jag allergisk) och lättfil rekomenderas.
    Ok, ska du avstå från alkooholfritt vin och öl pga alkoholhalten är det ju lika bra att du avstår från juice och julmust också då det har ungefär samma alkoholmängd.
    Eller så lyssnar du till vad all forskning säger, nämligen att alkoholfritt faktiskt inte är skadligt för den som är gravid.
  • Angelmommy

Kan vara en mensmage med, usch jag hade aldrig klarat att vara en känd person, jag hade vart gravid hela tiden då haha min mage svullnar ofta upp och de ser ut som jag är gravid i tidig vecka. Om hon nu är gravid så hoppas jag att hon får lite mer lugn & ro och kan få berätta de när hon själv vill.

• Plutteli
    puss skrev 2010-12-12 09:17:49 följande:
    Plutteli skrev 2010-12-12 01:55:50 följande:
    Sa din BM åt dig att låta bli Julmust, Juice och fil under graviditeten också?
    fy så dumt.
    Precis lika dumt som att avstå alkoholfritt vin för att det innehåller små mängder alkohol.... (julmust innehåller ju lika mycket alkohol som de flesta alkoholfria viner så skulle det vara skadligt för barnet med alkoholfritt vin så måste det ju vara skadligt med julmust också...)
  • Blå damcykel
    Smilla75 skrev 2010-12-12 10:48:01 följande:
    Det vore väl mer konstigt om hon inte är gravid så lång tid efter bröllopet. Hon såg rätt svullen ut också.
    Varför skulle det va konstigt? Det är ju inte ens ett halvår sen dom gifte sig och alla blir inte gravida på ett kick.
    Och vem fan är inte svullen då och då?
    Jag väntar på bekräftelse från hovet.
Svar på tråden Kronprinsessan GRAVID!!!