• puss

Kronprinsessan GRAVID!!!

va roligt, grattis!!

tror ni att hon blir (är?) medlem på fl nu?

jag tror att det blir en pojke.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Svar på tråden Kronprinsessan GRAVID!!!
  • Tezz i
    Här och nu skrev 2010-12-12 00:24:00 följande:
    Inte enligt barnmorskan.
    Då ljög din BM
  • Tezz i
    Plutteli skrev 2010-12-12 01:30:34 följande:
    Alkoholfritt vin innehåller ungefär lika mycket alkohol som vanlig apelsinjuice.
    Lite mera innehåller den faktiskt
  • angelica123
    Some skrev 2010-12-12 01:00:30 följande:
    Trist bara att din bm har fel. Det är också trist att så få bm kan konsten att skilja på fakta och sina egna åsikter.
    Min BF sa även att jag skulle avstå från det då de inte vet hur det påverkar fostret. Och då är det väl bättre att avstå helt än att chansa?
  • Ellaria

Fil innehåller också alkohol, avstod du från det också Här och Nu?

Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • Plutteli
    Tezz i skrev 2010-12-12 01:44:09 följande:
    Lite mera innehåller den faktiskt
    Inte direkt. Alkoholfritt vin ligger på ca 0.3-0.5 volymprocent, apelsinjuice (och julmust så här i juletider att tänka på) ligger på ca 0.3 volymprocent, dvs ungefär samma som alkoholfritt vin.
  • Plutteli
    angelica123 skrev 2010-12-12 01:45:04 följande:
    Min BF sa även att jag skulle avstå från det då de inte vet hur det påverkar fostret. Och då är det väl bättre att avstå helt än att chansa?
    Sa din BM åt dig att låta bli Julmust, Juice och fil under graviditeten också?
  • valkyrian

Om det blir en flucka har jag paxat henne till min son, såååå ni veeeet!! Haha jag han först! Hoppas såklart det stämmer att hon är gravid, men haha hon ganske car gasig eller bara gillade den typen av klänning så har alla fått för sig att hon är gravid. Nu hoppas jag Viktoria är såpass distansierad att hon inte känner sig pressad om hon nu inte är gravid, men tänk alla ni som haft svårt att bli med barn, hur jobbigt det varit bär folk frågat "skall inte ni skaffa en snart" osv. Tror en prinsessa också har känslor.

• angelica123
    Plutteli skrev 2010-12-12 01:55:50 följande:
    Sa din BM åt dig att låta bli Julmust, Juice och fil under graviditeten också?
    Nej, det gjorde hon inte. Hon sa att jag fick läsa på om kosten själv och att jag skulle avstå från all alkohol, även alkoholfrittvin och öl då dessa innehåller en viss procent och det inte finns klart på hur det påverkar fostret likadant som man inte vet hur vissa mediciner påverkar och man alltid ska rådfråga innan man äter vissa mediciner och naturläkemedel.

Däremot så har jag läst att färskpressad apelsinjuice (dock är jag allergisk) och lättfil rekomenderas.
  • delirium

ÄR hon gravid eller är detta spekulationer? 

• Lavish
    Ellaria skrev 2010-12-11 17:20:08 följande:
    Stod i kvällsposten, hon drack inte vin igår på nobelfesten och hade en klar kula under klänningen.
    haha stackars Victoria. Hon led ju av ätstörningar? Hur fan ska hon nu må när varje gång hon är något annat än supersmal kommer alla säga att hon är gravid.

Det här tror jag när jag hör det från hovet. Inte expressen.
Svar på tråden Kronprinsessan GRAVID!!!