Hugful80 skrev 2010-12-19 02:01:22 följande:
Jaså? Enligt vem?
Tyvärr får ju allsköns bohemer häva ur sig saker och ting på diverse forum under "ANONYM" så vaför skulle inte de?
Jag är anonym eftersom jag har hemligt nummer och det vore väldigt dumt att visa mitt alias här. Vill inte bli sammankopplad på det viset.
3.1 Vid påringning skall den uppringde kunna avläsa i eventuell nummerpresentatör från vilket
nummer samtalet kommer och kunna åter ringa till det uppringande Företaget för att få besked om
vem som har sökt eller anledningen till att påringning har skett. Vid aktiviteter där antalet
påringningar totalt för aktiviteten överstiger 1000 stycken samtal skall numret som visas i
nummerpresentatören vara unikt. Detta innebär att information ges om vilket företag som är
avsändare av produkten som marknadsförs.
Skulle det uppringande Företagets nummer inte kunna avläsas i eventuell nummerpresentatör och en
konsument måste begära spårning av samtalet för att ta reda på vem som initierat uppringningen,
skall det uppringande Företaget ersätta konsumenten för utgifterna för spårningen om detta begärs
www.swedma.se/websites/webb_filer/filbank/TM2008_klara.pdf
Men okej, de får men ska inte och ringer de från hemligt nummer ändå är de knappast seriösa.