• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

• Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"
  • mer grubbel

Om någon ringer från ett sjukhus brukar väl växelns nummer synas? Inte är det dolt. Just pga alla j*vla försäljare händer det att jag inte svarar på dolt nummer, eller om jag ser numret och känner igen det. Eller så svarar jag utan att säga mitt namn.

Man kan lämna meddelande, jag tycker inte att man måste svara i telefonen.

• GrönaDruvan

Jag svarar aldrig på nummer jag inte känner igen på hemtelefonen. Inte är jag konstigare än någon annan.
    Jag vill helt enkelt inte prata med vem som helst. Oftast när det ringer dolt nr är det någon försäljare, orkar inte!!

Däremot svarar jag nästan alltid på mobilen när det är skyddade nr..

• Anonym

Jag brukar oftast inte svara när det är dolt nummer som ringer för att det oftast är alla desssa jävla telefonförsäljare som trackar.
    Jag tänker såhär att om det är polisen, sjukhus eller ngt viktigt så lämnar dom ett meddelande på telesvaret..

• Anonym (alltid)
    mer grubbel skrev 2010-12-19 11:42:37 följande:

Om någon ringer från ett sjukhus brukar väl växelns nummer synas? Inte är det dolt. Just pga alla j*vla försäljare händer det att jag inte svarar på dolt nummer, eller om jag ser numret och känner igen det. Eller så svarar jag utan att säga mitt namn.

Man kan lämna meddelande, jag tycker inte att man måste svara i telefonen.

Nej, mig visar det dolt nummer. Jag har aldrig fått samtal från försäljare via dolt nummer. Det är alltid sjukhuset/VC eller kommunen/någon annan kommun. 
  • t0va

Jag är jävligt speciell och svarar sällan på dolda nummer, brukar alltid vara någon som ska tjaffsa eller gnälla eller säljare. Men jag svarar inte alltid på nummer där jag vet vem det är heller, är inte alltid som jag känner för att prata med folk. Vill de något viktigt så får de lämna meddelande eller maila istället. Jag gillar inte att prata i telefon, speciellt inte när jag inte vet vad det rör sig om och hinner tänka i förväg. Det brukar vara vårdfolk, handläggare osv. som vill ha diverse redogörelser och hinner jag inte tänka innan så får jag inte med allt. 

Sitter jag med barnet och matar eller leker så känner jag sällan för att tjaffsa med folk villket det ofta är när det gäller myndigheter och vård. Vården ringer oftast från växelnummer så där ser vi att det är landstinget men inte villken del.

Jag känner inte att jag har någon skyldighet att släppa allt och snacka i telefon.

Fint att vara socionom och enhetschef och kasta ur sig ord som psykvarning... det är en bra människosyn... bekräftar mina fördomar om socionomer och är en orsak till att jag inte svarar på dolda nummer.  

• Tekaka

Sök hjälp ni som tvekar eller låter bli att svara från dolt.

Ni mår inte bra.

• Tekaka
    Tekaka skrev 2010-12-19 12:09:36 följande:

Sök hjälp ni som tvekar eller låter bli att svara när det ringer från dolt nummer.

Ni mår inte bra.

rättelse.
  • mer grubbel

Jag mår utmärkt. Tycker bara inte att man måste vara tillgänglig precis hela tiden, jag bestämmer själv över min tid.

• Noretstar

Jag svarar alltid. Oftast är det BVC eller vårdcentralen då och de samtalen vill jag inte missa.

• Momalicious

Försäljare och sc ringer ofta från dolt. Hatar sånt. Om nån vill nåt går det bra att lämna ett meddelande. I övrigt brukar polisen inte ringa mig. Någonsin.

Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"