Anonym skrev 2010-12-19 10:33:33 följande:
Jag tycker det är tråkgit att folk blivit så paranoida att de behöver kolla nummer först. Själva har vi inte ens nummerpresentatör. Är NIX:ade och avpoletterar ev försäljare snabbt så det är inget problem för mig.
Själva har vi skyddat nr för att jag inte vill att patienter på mitt jobb ska nå mig hemma. Jag har en kompis som inte svarar ibland för att hon "tror att det är försäljare" och en som inte gör det för att hennes fd man var otrevlig per telefon mot henne när de separerade för sex-sju år sedan.... Tidigare har jag gjort mig besvär med att ringa om på deras mobiltelefon och ev lämna meddelande där, nu har jag lagt ner det. Det är upp till vederbörande om de vill svara eller ej och det är upp till mig om jag vill jaga dem eller ej (inte).
Och ja, jag tycker det är paranoiavarning på folk som inte svarar på dolda samtal. Förutom dessa kompisar har jag mött det mest bland psykaitripatienter.
Vad beträffar kommentar om "makt på jobbet" ställd till TS; någon sådan har inte jag. Jag är sekreterare, inte bhandlare, men möter personer på jobbet som ger konkret anledning till att inte skylta med mitt telefonummer.