• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

• Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"
  • puss
    linjes skrev 2010-12-19 07:27:01 följande:
    Jag är inte anonym och det är så att telefonförsäljare inte får ringa från hemligt nummer längre....
    haha men är du bohem kanske?
    up yours
  • Anonym (stalkers)

Jag är inte så längre, men har varit.

Det var när jag var singel och partybrud så lämnade jag ut numret lite då och då till trevliga ( vad det verkade som ) killar på krogen osv. Alltför många visade sig tyvärr vara lite stalkervarning på och de ringde och ringde.

Vissa kunde ringa flera år efter att vi haft någon kontakt överhuvudtaget och jag orkade bara inte med dessa efterhängsna killar. Så då sket jag i att svara om jag inte kände igen numret, eller väntade på ett specifikt samtal.

• Anonym

Svara jag inte på dolt nummer så får de säga något på telesvaret så ringer jag upp direkt! Är så trött på folk som ringer med dolt och INTE är myndighet, sjukhus osv

• sweran

svara aldrig på dolda nummer eller nummer jag inte känner igen.
    men på mitt mobilsvar säger jag typ:
    om du ringer från dolt nummer eller liknande, så prata in ett meddelande så ringer jag upp om jag anser det befogat!

oftast behöver jag inte ringa upp :D

• Anonym (Också socionom)

Jag svarar inte på skyddat nummer av den enkla anledningen att det ofta är obehagliga samtal därifrån, och ibland är man i situtioner där det faktiskt inte är läge att ta ett sådant samtal. En form av telefonfobi måhända, men inget som påverkar min vardag nämnvärt. Känns bättre att personen i fråga talar in ett meddelande så man vet vad det handlar om. Märkligt av en socionom att generalisera och antyda att det är "psykopatvarning" för att man upplever det som olustigt att svara på såna samtal. 

• Naoko

Sannolikheten att jag låter bli att svara ökar när numret är dolt, ja. Hittills har det alltid varit försäljare eller mamma på dolt nummer och mamma har mitt mobilnummer också. 

Jag är inget psykfall, jag gillar bara inte att prata i telefon med främmande människor och speciellt inte om de vill sälja mig något.

• Anonym (nej)

För det mesta gör jag INTE det, för min svärmor har dolt nummer och henne vägrar jag prata med. SÅ jag svarar bara om jag vet att vårdcentralen ska ringa upp. Men min man får svara...=)

• Naoko
    Naoko skrev 2010-12-19 08:13:21 följande:
     Jag är inget psykfall 
    Och det kan min terapeut intyga! 
  • hemljuvahem

Min sambo svarar inte på anonyma samtal och jag störde mig enormt på det i början. Han anser att "vill de något viktigt så får de spela in ett meddelande" och jag kan faktiskt hålla med om det.

Själv svarar jag alltid; Dock tycker jag det är jobbigt att inte veta VEM jag kommer att prata med.

• linjes
    puss skrev 2010-12-19 07:29:05 följande:
    haha men är du bohem kanske?
    Ja det vet man ju aldrigDrömmer
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"