• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

• Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"
  • Anonym (57)

Jag svarar inte på skyddat nummer då det under en period ringde 2 socionomer till mig från skyddat nummer i tid och otid, dessa 2 har visserligen slutat ringa mig sen dom fick reda på att ett par av deras kolegor är mycket nära släkt med mig.  Tydligen inge kul att anklaga arbetskamraternas släkt för en massa skit.
    På din trådstart kan man nästan tro att du är en av dessa socionomer, dom hade nämligen också storhetsvansinne.

• elektra1

Jag svarar aldrig på dolt tel nr. Iallafall inte på min hemtelefon. Finns ingen anledning alls.
    Jag svarar bara folk jag vill prata med. Alltså dem jag känner.
    Har tröttnat något enormt på telefon försäljare. De riktigt trakasserar oss många gånger per dag.
    Så jag slår på telefon så jag inte hör ringsignalerna, sen slår jag av fort igen.  Så det blir tyst i telefon. Då tröttnar de att ringa.
    På mobilen svarar jag oftast vilket nummer det än är.

• Anonym (bebe)
    frun01 skrev 2010-12-18 23:44:38 följande:
    Who's calling mi from an unknown nr? Gangsta no answer no unknown nr. Mi nah pick it up if it's a private caller....
    Lyssna på  Busy Signal- Unknown number så kan du höra :P...

Dom som inte är ens vänner vill man inte prata med, och om det är polisen vill man väl inte svara..
    haha word!

tycker det är psykvarning alla som svarar på hemligt nummer!
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Du arbetar som socionom och använder ord som "psykvarning" i detta sammanhanget? Det är just såna yrkespersoner som man vill ska ha förståelse och kunskap. Jag tycker det låter skrämmande att du uttalar dog som du gör. Jag har stark telefonskräck, men ibland så klarar jag av att svara på skyddat nummer. Det är när jag vet att det är t.ex. en socionom som ringer, har inbillat mig att de är trygga och intelligenta - att jag inte behöver vara så orolig för att uppfattas som störd i huvudet när jag pratar med dem. Att du skulle tänka psykvarning om mig bara för att jag inte klarar av att svara just när du ringer gör mig inte direkt trygg. Okej om du vore en kassörska på ICA, men du ska ju ändå ha gått en utbildning för att lära dig att förstå och hjälpa människor. Du kan ju inte ens fatta att man kan tycka att det är jobbigt att svara när man inte vet vem som ringer, låter helt otroligt i mina öron.

• elektra1

Jag tycker det är konstigt att man vill svara på dolt nummer..  Vem vill prata med personer man inte kännner? Sådant har då absolut inte jag tid med.  Om polisen vill mig nåt, får de väl komma hem till mig.
    Och läkare vet jag när de ska ringa, då svarar jag.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-18 14:01:18 följande:
    Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Du kan inte vara socionom. Eller bör inte vara iallafall! Då skulle du inte skriva så här!
    Vad är det som gör att du vill prata med försäljare och okänt folk?
    Finns inte en gnutta psykvarning hos mig, bara sunt förnuft...
  • mamita64
    elektra1 skrev 2010-12-19 00:03:24 följande:
    Jag svarar aldrig på dolt tel nr. Iallafall inte på min hemtelefon. Finns ingen anledning alls.
    Jag svarar bara folk jag vill prata med. Alltså dem jag känner.
    Har tröttnat något enormt på telefon försäljare. De riktigt trakasserar oss många gånger per dag.
    Så jag slår på telefon så jag inte hör ringsignalerna, sen slår jag av fort igen.  Så det blir tyst i telefon. Då tröttnar de att ringa.
    På mobilen svarar jag oftast vilket nummer det än är.
    Du får skaffa Nix då vet du så slipper du alla som du inte redan har avtal med iaf
  • Tizzan

Krokimodell: det vet jag faktiskt inte.. Det var vad jag trodde när jag skaffade nya numret och dom frågade om jag ville "registrera mitt nummer eller va hemlig" och då tog jag hemlig för jag trodde dom menade på typ eniro osv eftersom dom vet om min "historia" osv. Men sen upptäckte vi att det var helt hemligt då kompisarna frågade varför jag ringde från hemligt.. Inte brytt mig så värst hittills men de kan va "störande" samtidigt.. Även om de e dolt vid samtal, syns de ju i sms (lite halvt knäppt men de går ju inte skicka sms utan ett nr antar jag) aja de e som de e.. Får se om jag kollar vidare i det senare :)

• Shoegal81

TS, varför tyckte du att det var relevant att presentera dig som en aktiv kvinna för att ställa den här frågan? Mycket märkligt.

• Anonym (prutt)
    Anonym skrev 2010-12-18 14:01:18 följande:
    Kanske just därför man inte svarar?  Huur farligt är det att ringa med ett nummer? Ofta lämnar de inget meddelande heller ifall man missat ett sådannt samtal.
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"