• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

• Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"
  • EGON M K L
    Putte11 skrev 2010-12-19 12:53:11 följande:
    Är inte det enklaste att bara lyfta på luren och ta reda på vem det är som ringer?
    Nope, kan ju vara nån dryg jävel. är det nått som är viktigt hör folk av sig på andra sätt Fast ringer skyddat nummer tre ggr på raken svarar jag oftast, får ångra mig var gång eftersom det då är mina föräldrar eller nån försäljare
  • Putte11
    Charmeuse skrev 2010-12-19 12:59:20 följande:
    Man har ju stor lust att svara i telefon när man ligger och sover middag (eftersom man inte fick sova på natten) och telefonen är på nedervåningen. Vi har en på övervåningen också men den har vi kopplat ur eftersom det jämt ringde olägligt bla försäljare som ringde upp automatiskt och inte slutade ringa fast man svarade och la på. Man är ju sååå tacksam när dom ringer då när ens dotter sover middag...
    Jag har full förståelse för at man inte vill ha skönhetssömnen förstörd (tro mig, jag behöver den... ), men det jag svarade på var ju mer att om man vill veta vem det är som ringer, så är det ju ett ganska litet och enkelt steg att svara. Är det en tråkig försäljare, så är jag en mästare på att vara kort mot dem och avsluta, det är inte speciellt svårt.
  • anettef

Jag är en sån som inte svarar på dolt nummer. Det är ett psykiskt stopp. Vill dom mig något viktigt så kan dom prata in på telefonsvararen.

• Putte11
    EGON M K L skrev 2010-12-19 13:01:59 följande:
    Nope, kan ju vara nån dryg jävel. är det nått som är viktigt hör folk av sig på andra sätt Fast ringer skyddat nummer tre ggr på raken svarar jag oftast, får ångra mig var gång eftersom det då är mina föräldrar eller nån försäljare
    Men är det en dryg jävel är det väl bara att lägga på? Har jag missat något på telefoniteknikfronten de senaste två sekunderna?
  • EGON M K L
    Putte11 skrev 2010-12-19 13:46:31 följande:
    Men är det en dryg jävel är det väl bara att lägga på? Har jag missat något på telefoniteknikfronten de senaste två sekunderna?
    Lika bra att inte svara då? För den möjligheten finns oxå Funnits lika länge som att lägga på
  • mer grubbel
    Charmeuse skrev 2010-12-19 12:39:38 följande:
    Hur bär dom sig åt då? Springer med byxorna nere och bajs i arslet och hämtar telefonen eller?
    De har mobilen med sig i fickan/väskan naturligtvis. Det är väl inte så konstigt?
  • Anonym

på kvällstid, hemma, är det ingen jag känner som ringer på skyddat nummer, bara telefonförsäljare.
    kan lugnt låta bli att svara då.

• Putte11
    EGON M K L skrev 2010-12-19 13:50:35 följande:
    Lika bra att inte svara då? För den möjligheten finns oxå Funnits lika länge som att lägga på
    Absolut - men den varianten är inte lika effektiv, om man som du ville veta vem som ringer.
  • Anonym (ensomintesvarar)
    Putte11 skrev 2010-12-19 13:03:31 följande:
    Jag har full förståelse för at man inte vill ha skönhetssömnen förstörd (tro mig, jag behöver den... ), men det jag svarade på var ju mer att om man vill veta vem det är som ringer, så är det ju ett ganska litet och enkelt steg att svara. Är det en tråkig försäljare, så är jag en mästare på att vara kort mot dem och avsluta, det är inte speciellt svårt.
    Ibland svarar jag faktiskt, om tex tfn ligger väldgt nära. Är det en försäljare säger jag bara nej tack och lägger på luren. Det är inte svårare än så, och ger de sig inte är det ju bara att slänga luren i örat på dem. De är nog vana...
  • EGON M K L
    Putte11 skrev 2010-12-19 14:02:10 följande:
    Absolut - men den varianten är inte lika effektiv, om man som du ville veta vem som ringer.
    Som sagt är det viktigt finns det telesvar mm, ingen stress för min del.
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"