Anonym skrev 2010-12-18 14:01:18 följande:
Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.
Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.
Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????
Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer??
Bästa Anonym!
Hade inte tänkt göra mig anonym, men döm av min förvåning att du som undrar i denna fråga varför människor inte svarar, då det ringer anonymt och så gör Du Dig själv anonym här? Förstår att Du vill vara det pga Ditt yrke, men hur i hela friden kan Du som har ett sådant yrke fråga här på FL en sådan fråga? Varför frågar Du inte de som Du haft problem att nå? Jag kan tycka så här, eftersom jag själv har arbetat vid en myndighet där man arbetar för o med människor, så kan man faktiskt få en bra förklaring på det mesta varför. Själv har jag med hemlig tfn, men svarar alltid själv precis som Du skriver det kan ju vara något viktigt. Men jag tror att Du har svaret själv om Du nu jobbar på en sådan myndighet faktiskt, man måste sätta sig in i den enskildes sits och det brukar finnas en föklaring till varför. Om man inte har förtroende för nån att berätta varför, så hänger det nog på kommunikationen sins emelllan tycker jag o det är min personliga mening.
DU skriver:
Jag får vibbar att det är lite psykvarning på de som inte svarar osv...... Hur menar Du då - det skulle vara intressant att veta! Dömmer Du folk efter vilken sorts tfn nummer de har?
Jag bär en tystnadsplikt med mig livet ut och jag skulle aldrig ställa en sådan fråga o speciellt inte här och inte skriva det Du faktiskt skrev och jag står för det! Det rör ju faktiskt Ditt jobb bl.a.
Du får hemskt gärna svar på den undran jag nämnt härovan vore jättetcksam för det!
Mvh men...