• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

• Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"
  • Anonym

Känns som att 99 ggr av 100 så är det nån jag INTE vill prata med på andra änden av skyddat nummer = telefonförsäljare, radiotjänst, jobbet (när jag jobbade extra och inte ville bli inringd) osv.
    Nu har vi ingen "caller ID" så nu vet jag inte. Och 50% av alla ggr det ringer är det visserligen fortf nån jag inte vill prata med. Haha. Får tyvärr inte överdrivet många roliga samtal hem!

• The past is now

Jag har en gammal telefon så jag ser inte vem som ringer. Svarar och lyssnar om det är en försäljare, är det en försäljare slänger jag på telefonen!!

• Anonym
    Anonym (Myndighet) skrev 2010-12-19 15:37:47 följande:
    Är ni medvetna om att många myndigheter har dolt nr, helt enkelt för att det verkar bli så med en stor växel mm, inte för att de vill vara hemliga. Jag jobbar nu i domstol och har tidigare jobbat på försäkringskassan och söker ofta folk per telefon, för att de ska kunna komplettera handlingar, komma på möte osv, dvs till 99 % i personens eget intresse att prata med mig. Men jag lämnar sällan meddelande eftersom man inte vet vilka som kan lyssna av det och det känns bra ur sekretesshänseende att inte lämna ut var man ringer ifrån.

Har svårt att fatta att så många låter bli att svara i telefon men ni lär väl ångra det den dagen sjukvården ringer om något allvarligt och brådskande och ni inte orkat svara.
    Men det där är lite konstigt... regeringskansliet visar sitt nummer till växel när någon därifrån ringer. Det kunde ju sjukvård och kommuner också göra. Så får man en hint i alla fall. 
  • ica

Svarar inte på dolt nummer då det är försäljare i regel. Eller jobbet som vill att jag ska jobba extra. Vill nån ringa mig får de stå för vem de är.
    Håller med tidagare inlägg att det är de som inte vill visa sitt nummer som har nåt att dölja.

• Anonym (jobbet?)

Vad har ditt yrke med det här att göra? Jobbar själv inom samma men svarar inte alltid på skyddat. Varför ska jag. är min familj hemma och dem kan tala in ett meddelande så tycker jag att det räcker. Vill inte alltid tala med okända i telefonen. Varför psykvarning undrar jag???? Vad har du för barometer på när man är psyksjuk? kriterium 1. Man svarar inte på skyddat. Måste vara helt galen den människan...?

• Anonym (Cissi)

Vad tillför det diskussionen att du talar om dina titlar? Dessutom märklig formulering av en socionom... "psykvarning" om man inte svarar på skyddat nummer.

• sun69shine
    Anonym (Myndighet) skrev 2010-12-19 15:37:47 följande:
    Är ni medvetna om att många myndigheter har dolt nr, helt enkelt för att det verkar bli så med en stor växel mm, inte för att de vill vara hemliga. Jag jobbar nu i domstol och har tidigare jobbat på försäkringskassan och söker ofta folk per telefon, för att de ska kunna komplettera handlingar, komma på möte osv, dvs till 99 % i personens eget intresse att prata med mig. Men jag lämnar sällan meddelande eftersom man inte vet vilka som kan lyssna av det och det känns bra ur sekretesshänseende att inte lämna ut var man ringer ifrån.

Har svårt att fatta att så många låter bli att svara i telefon men ni lär väl ångra det den dagen sjukvården ringer om något allvarligt och brådskande och ni inte orkat svara.
    jag svarar heller aldrig på skyddat nr, driver eget företag och är VÄLDIGT  många försälare och skojare som ringer! OM det är en myndighet så får de helt enkelt tala in på telefonsvararen så ringer jag upp!
  • Hedebris

jag svarar inte på "okända" 08-nummer och sånt... är 90% a fallen försäljare eller liknande

• cajsasmamma

Jag svara inte på dolt nummer på nätterna... eftersom jag tidigare blivit utsatt för psykopater som ringer  från dolt nummer. Vägra få min nattsömn förstörd längre.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"