• Anonym (Rättellerfel)

Jag köper ut åt min dotter

Jag har en tonåring som ibland går på fest,då köper jag ut lite cider eller vin till henne.
    Jag vet nämligen att dricker gör dom vare sig dom har eget eller inte.

Jag vill inte att on dricker hembränt eller någon annans ihopblandning,för dom flesta blandar lite av varje hemifrån och dricker det istället.
    Jag gillar det inte men då vet jag att det hon dricker inte är lika farligt heller,det handlar om 4-5 cider på sin höjd och ofta har hon med sig hem igen.

Har aldrig sett henne full eller bakfull,hämtar alltid efter fester och när hon varit ute i stan.....

Många tycker nog att detta är fel,men jag tycker det är det bästa av två dåliga saker att göra...tänk om hon skulle få i sig hembränt och bli blind eller annat och kanske dö av förgiftning!!!

Hur gör ni???

Inga påhopp nu,jag vet att det jag gör inte är lagligt och jag vet att 16 åringar inte får dricka!
    Men det är min dotter och jag tar ansvar för henne själv!

• Svar på tråden Jag köper ut åt min dotter
  • Anonym

Vad duktigt TS, som sagt, alkohol finns det redan i omlopp, och du är en av dem som bidrar till att det finns än mer att dricka. Grattis. Dunka dig själv duktigt i ryggen nu.

• Anonym (Skål)
    annbom skrev 2010-12-24 23:30:50 följande:
    En liten undran hur du skulle göra om ditt barn villa använda droger. Jag vet att det är olagligt även för vuxna att ta droger, men i alla fall. Skulle du ge ditt barn droger av något slag bara för att barnet skulle kunna få tag på det i alla fall?
    Nej droger och nakotika vill jag givetvis inte att de ska använda. Som regel blir följderna mycket värre då.
    annbom skrev 2010-12-24 23:47:06 följande:
    Dedt är ju inte bara att gå in på bolaget och köpa som man som vuxen kan göra eller hur?
    Nej, med det finns de som säljer till ungdomar. Hur lätt som helst att få tag på där jag bor.
  • Anonym (Skål)
    Anonym (tonårsmamma) skrev 2010-12-24 23:48:46 följande:
    Plus att för mig är det viktigt att stå för vad som är rätt eller fel,
    För mig är det vikigare att mina barn kan hantera alkohol på ett bra sätt än att jag är så himla duktig på att proklamera vad som är rätt eller fel.
  • Anonym (tonårsmamma)
    Anonym (Skål) skrev 2010-12-24 23:54:17 följande:
    För mig är det vikigare att mina barn kan hantera alkohol på ett bra sätt än att jag är så himla duktig på att proklamera vad som är rätt eller fel.
    återigen, det tror jag man kan utan att köpa ut!
    Samt att de studier jag läst och med det yrke jag har...nej jag är 110%säker på att de dricker mer än om man inte köper ut.
  • Sunkiissed

Jag började festa väldigt mkt när jag gick i åttan och mamma köpte aldrig ut!!
    Jag fick tag av äldre vänner , kompisars föräldrar och  några som var "riktiga" langare som vi köpte vin, sprit och öl av. Hur enkelt som helst, kan inte minnas att det någon gång var några problem.

Idag kan jag tycka mina vänners föräldrar var helt korkade. Hur fan kan de göra så?
    Och en stor applåd till min mor som inte köpte ut!!!

Det är skillnad på att veta om att ens barn gör fel, än att stödja det! 

• Anonym (tonårsmamma)
    Anonym (Skål) skrev 2010-12-25 00:12:48 följande:
    Är du bartender?
    jag?
    Nej
  • Bjornis
    Anonym (tonårsmamma) skrev 2010-12-25 00:09:55 följande:
    återigen, det tror jag man kan utan att köpa ut!
    Samt att de studier jag läst och med det yrke jag har...nej jag är 110%säker på att de dricker mer än om man inte köper ut.
    Fast återgen så innebär det ju inte att alla som får alkohol utköpt dricker mer än andra. Jag tror helt klart det beror på om man köper ut "för att man är svag" (ungen dricker för mkt) eller för att man har en god relation med sitt barn (ungen dricker det den fått och är ärlig i sin relation med föräldern).
  • Anonym (tonårsmamma)
    Bjornis skrev 2010-12-25 00:14:04 följande:
    Fast återgen så innebär det ju inte att alla som får alkohol utköpt dricker mer än andra. Jag tror helt klart det beror på om man köper ut "för att man är svag" (ungen dricker för mkt) eller för att man har en god relation med sitt barn (ungen dricker det den fått och är ärlig i sin relation med föräldern).
    naivt att tro att om man har en god relation att de inte dricker mycket :/
    Och återigen, jag sa generellt, inte alla...
Svar på tråden Jag köper ut åt min dotter