• Frka11

BF september 2011

Hej! plussade igår:)LYCKA!!!
    så jag vill lägga till mig här på septembersidan..är beräknad till 10/11:).....fick ma 29 sept i v 12 så oron finns där tyvärr. Men denna gång känns det annorlunda, visste innan jag tog testet att jag va gravid, har mått illa nån gång då å då(brukar sällan må illa),huvudvärk och nu senaste veckan molvärk nå hemskt i magen typ som mensvärk, de är det som oroar mig mest..Men som nån klok skrev att man ska vara glad för att man väntar ett barn och inte oroa sig för att man väntar ett missfall(eller nåt sånt)
    Lycka till och Grattis till alla ni som plussat:)

• Frka11
    SannaMac skrev 2011-01-04 10:05:28 följande:
    Då hoppas jag att min barnmorska har rätt!! Hon sa att "man ska inte lyssna på vad andra säger" och "så länge du inte blöder så ska du vara lugn och njuta av att vara gravid!"

Antar att hon har rätt... och OM detta är ett tecken på att missfall är på g, ja då kan man väl inte göra så mkt åt det. Jag ska köpa tester idag och testa imorn bitti och på fredag. Försöker att inte oroa mig innan dess... Fast det är förbannat svårt!
    Hej!
    Inte för att göra dig rädd men jag fick ett ma i september och jag kände väl på mej nånstans innerst inne att nåt inte stämde nån vecka innan, sen på sön på jobbet hade jag liten blodflytning i trosan, på mån lite till och lite ont i magen, på tis blödde jag liiite mer men inte ens som mens men jag ringde kk (efter jag ringt släppte det och ja började blöda ordentligt) fick komma dit  på en gång och det visade att fostret var dött sen ca 1-2v, så tyvärr så kan fostret ha dö i magen utan att man blöder på en gång, de kan ta några veckor:(...sen så kan du ha kvar graviditetshormonerna i kroppet upp till 9v efter ett missfall så att ta ett gravtest gör varken till eller från:( HOPPAS för din skull att det är en frisk liten krabat där inne:)
    jag är livrädd nu för att få missfall igen, speciellt då jag har sååå ont i magen:( men man får leva på hoppas och njuta så länge det varar:)
  • Frka11
    sandra em skrev 2011-01-04 23:17:26 följande:
    Plussade i går och i dag för den delen =)
    Bf 9 sep.
    Jag har en son född aug 09, lite kul jag var beräknad 6sep med honom nu ör jag beräknad 3 dagar senare :)
    Kul att ni skriver så mycket =)

{#emotions_dlg.flower}BF SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever (första barnet)
    4 sep Flisan79 (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    4 sep IdaElin0406 (tredje barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    5 sep Ellebellebi2010 (första barnet)
    5 sep Emelie8409 (andra barnet)
    5 sep Jennie f (första barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    6 sep Vinxen  (första barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Izz (första barnet)
    8 seo knorrig (första barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    9 sep sandra em (andra barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    10 sep änglabitch (första barnet)
    10 sep Hannabus (första barnet)
    11 sep syltvessla (första barnet)
    11 sep Mimmi86 (första barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
    12 sep NornaB (fjärde barnet)
    14 sep Saranen (första barnet)
    10sept Frka11(andra graviditeten, 1 ma.)

• Frka11

Har inte heller lika ont i bröstvårtorna idag, hade jättejätteont i magen igår kväll, men jag hoppas de bara berodde på stress...har haft molvärk(som mensvärk)innan men igår och nu är det annan onda*orolig* till skillnad från många andra hoppas jag att jag blir illamående, har läst att det är mindre risk för missfall då. Jag försöker verkligen glädjas åt den lilla i magen men oron gnager hela tiden efter ma:(

Cornellia: Hoppas hoppas verkligen att det är en ofarlig blödning du fått!!

• Frka11
    Flisan79 skrev 2011-01-08 21:04:12 följande:
    Det handlar inte om symtomen i sig. Hade jag vetat att graviditeten fortgick som den skulle så skulle jag vara tacksam för de få symtomen men nu gör de mig bara nojjig.
    jag håller med....men jag mår gärna illa också bara jag får behålla den lilla i magen.. å andra sidan så har jag hemskt ont i brösten nu, trött trött trött anfådd för ingenting men molvärken i magen är inte lika som den va innan...längtar tills jag får prata med en bm, ska då säga att jag vill ha ett tidigt vul m tanke på mitt missfall, oron granger ju....men jag har en bättre känsla denna graviditet än förra gången:)

Tråkigt att läsa om er som fått missfall, jag lider verkligen med er!bara att ta nya tag:)
  • Frka11
    iMammasMage skrev 2011-01-09 12:46:01 följande:
    Imorse kom illamåendet  å brösten är ömma! Tänk va glad man kan bli för dessa symptom hi hi!

Jag känner mig seg, men har även svårt att somna om kvällarna trots att jag är trött. Känner mig lätt varm dessutom å får svettatacker. Nån mer som får det?

BettyBoop-Kommer ihåg från min förra graviditet, att tröttheten (den där extrema) kom senare under första trimestern å efter det så varierade det från vecka till vecka. Vissa dagar sov jag helt ohämmat från klo 20-08.00!
    Nu är det ju inte ens möjligt med en lite 2åring som vill att man ska  upp klarvaken å leka diverse lekar :)
    Men visst börjar  jag känna av tröttheten sakta men säkert. Det är bara att bocka å tacka för alla dessa symptom :) 

vilken vecka är du i nu när ditt illamående börjat?
  • Frka11

vi har också bestämt namn, erik Elias om de blir en kille vilket jag tror...eller Anges cecilia....Elias hade min morfar som mellan namn och Agnes hette min mormor....men de bero ju lite på hur h*n ser ut när den kommer ut...kanske inte namnet passar alls:)

• Frka11

usch här mås det illa som tusan, har spungit på toa hela natten ända till 9 imorse, vet ej om de e magsjuka eller om det är den feta maten jag åt igår som satte igång magen och illamåendet är för att jag är gravid....har iaf mått illa som tusan heeeeela dagen.....får väl se om ja fortsätter må illa då är de nog bebis som orsakar det....

läste lite om inskrivningstider, jag prata me bm igår och fick inte tid förrän 10/2 då är ja i v 10+5, pratade lite om vul och de sa hon att det får jag inte för att jag är orolig, får isf bekosta de själv..sa att det är för att jag fick ett ma i september som jag skulle vilja se att allt står rätt till å då frågade hon....vad är ett ma??HALLÅ de ska väl för f-n en bm veta....inga bra vibbar får jag av denna människa, nonchalant och verka inte bry sej speciellt mycke om hur jag mår och min oro så ja tro ja ska ringa till veckan och byta. man vill ju att de ska kännas bra..
    annars så är jag nojig som många flera av er att symtomen kommer och går...vill ju bara tänka positivt och va glad men de  inte så lätt alla gånger.

• Frka11
    rubin skrev 2011-01-15 14:59:35 följande:
    känner inte alls av graviditeten idag. Har fått för mig nått dumt att jag kollar på papperet varje gång jag varit på toa för att se så det inte är rött, fattar inte varför jag håller på så 
    de e samma här, känner mej inte alls gravid...knappt brösten gör ont än om ja tar i dom ordentligt....varför ska man noja så hemskt??
  • Frka11

usch nu bli ja orolig, inte ont i brösten alls, inte illamående....har jag fått ett till ma??oron gnager som tusan....fan om de bara kunde vara sista februari så man gått över den kritiska perioden, men nå ul få man inte göra förrän i mitten eller slutet av april:( så oron kommer nog vara ända tills dess....

Svar på tråden BF september 2011