• Frka11

BF september 2011

kallevallevanna skrev 2011-07-30 17:22:08 följande:
    Är det ditt första barn? Med dottern hade jag heller inga sammandragningar om jag inte ansträngde mig väldigt mycket. Det har jag fått igen denna gång.... :s 
    Smukke skrev 2011-07-30 14:11:19 följande:
    Jag har det EXAKT som du. Min lille har verkligen livat till sig sista veckan, och han buffar, sparkar, rumpar upp min navel och slår på min blåsa. Så när han vilar blir jag lite "ok nudå?"
    Okej han ormade sig precis så liv finns där. :P
    Sammandragningar har jag inte heller (vad jag vet iaf) men går jag promenader eller något så blir jag "öm" eller får ont i nedre delen av magen. Känner mig allmänt otymplig med men det gör väl vi alla :) Har känt att det spänner sig i magen men alltid trott det är lillen som rör sig men kanske det är en sammandragning?
     Om det är hela magen som spänner sig och blir hård är det troligen sammandragning... :) Annars är det nog bebbisen som busar lite ;)

jo de e mitt första.....ska väl inte klaga eg att ja inte ha så mycke sammandragningar  å som inte gör ont heller(iofs så kanske ja inte märker dom då dom inte gör ont)men man bli ju orolig då dom flesta verkar ha så många...
    bebis ha inte varit så aktiv alls idag men iaf mer än igår som tur är....vill ju absolut inte att de ska va/bli nå fel då man gått så här länge.
    gud va ja längtar efter min lilla Elias nu, helt otroligt att man kan älska nån man aldrig träffat så otroligt mycke, att man får ett sånt band än fast man bara känt dom i magen.....nu ska vi bara hoppas att allt går bra fram till under och efter förlossningen:) och att Elias är lika lugn utanför magen som i :) vore ju drömmen för en förstagångs förälder :P......ska bli så roligt å se oxå när han beslutar sig för att titta ut, jag inbillar mig att han kommer för tidigt, typ v 37 38...har fått datumet 14 på huvudet så kanske 14 aug(v 37).....hur som haver är det inte länge kvar tills vi alla får se våra små hjärtan:)
  • Frka11
    Mamma0911 skrev 2011-07-31 14:20:30 följande:
    Gu, magen är stenhård å bebben vill ej ligga stilla. Han verka va orolig, men skulle va skönt om han vila sig lite. Känner mig jätte öm om magen & illamående i dag. Ingen rolig dag alls i dag
    veckan som var så va min bebis jätteaktiv oxå, gjorde ont under brösten..fick inte sitta eller ligga eller nåt.....men hellre det än som jag har nu då ja knappt känner han alls.....inga direkta sparkar bara att ja kan ana att han rör sej nån gång:(( om han inte sätter igång lite mer aktivt imorn få ja nog ringa fl....tyvärr e den 22mil bort:(
  • Frka11

nu har jag äntligen uppdaterat med en magbild på magbilds sidan:) dock 2v gammal......shit nu är de inte länge kvar...gått in i v 36 idag....bm besök imorn får se om det är som jag tror att den lilla har lagt sig till rätta....hoppas det...å att mitt sf mått ökat som de ska...

• Frka11

häpp råkade skicka de för tidigt...:S
    blskr: 6,4
    urin: 0
    bltr: 130/80
    fosterljud: 148
    sf: 33 (fast när hon mätade sa hon 34-35..hmm) så från att ha varit på under medelkurva är jag nu över medelkurva på 3v...
    tycker att det och min graviditetsdiabetes är grund för ett till TUL...får se vad min ordinarie bm säger

huvudet neråt som ja misstänkte då ja kände hicka i underlivet häromdan..haha...men ruckbart..

• Frka11
    Frelin skrev 2011-08-03 23:04:35 följande:
    Men nu förstår inte jag.. är du i v 35+1 och ligger på sf mått 33 och ligger över medelkurvan?

Jag var hos bm i förrgår då var jag i v 31+1 och hade 33 i sf mått och jag ligger under medelkurvan.
    Hur kan det vara så olika?
    enligt den ritningen jag har i min journal (som jag fått ut på papper pga att jag är på annan ort) så  ligger 33 precis över medelkurvan i v 35..........och i v 34 som du var så är 33 mer ovanför strecket än vad jag är .......
    i v 34 så ska du ha mått på 29-32 för att ligga under-mitt på strecket...så enligt min ritning så är du verkligen INTE under medelkurvan.
    jag har hela tiden legat ett snäpp under medelkurvan innan.
  • Frka11
    Frelin skrev 2011-08-04 03:00:24 följande:
    i V 31+2 tror jag det var var mitt sf mått på 31 cm och enligt journalen på datorn hos MVC låg jag precis ovanför mitten kurvan.
    Nu 3 veckor senare alltså i v 34+1 låg jag på 33 cm och hamnade strax under mittenkurvan.
    Och barnmorskan sa att min mage nu stannat av lite i växten men det är fullt normalt att man ibland stannar av o inte växer lika mycket.
    Så låter ju märkligt att jag ska ligga under som dessutom är en vecka efter dig och du ligger över.. hm..
    här är en länk till den sf mått kurvan som är likadan som den som finns i  min journal.....märkligt om dom använder olika sf måtts kurvor kan man tycka....Men såhär ser den i journalsystemet som finns i västerbotten ut iaf!!

http://ungmammaaa.blogg.se/images/2009/sf-kurva_29729730.jpg
  • Frka11

men jag blir galen.....denna lilla bebis verkar ta helgvila.....är aktiv som tusan på veckorna...men lör å sön e de coool lugnt....bli ju jättenojig...idag ska ja räkna så att ja iaf känner 10 rörelser idag så kan ja va lite lugnare.... är de nån fler än jag som har så`??? bli en nervvrak snart!

• Frka11

Såg att några skrivit om svullna fötter....de har jag haft några veckor nu även när det inte är varmt...idag upptäckte jag att jag är mer svullen på höger än vänster...så även på händerna....å de kliar så inni h-vete...ligger och kliar mig så ja får sår på nätterna...å gör ont...inte bra...kan inte få på mej några av mina skor nu, inte ens dom som varit jättestora så ja vet inte hur já ska lösa det...nu när ja kommer hem igen  efter 1månad på drift få j anog köpa mej ett par jätte foppa tofflor:P

• Frka11
    mymy skrev 2011-08-08 21:16:11 följande:
    Spännande! Undras om jag skulle kolla med pendeln, för skojs skull, om lillprutten kommer tidigare eller inte och i så fall ungefär hur mycket tidigare..:)
    jag kollade me pendel igår och frågade om den skulle komma i aug...nej...i början av sept..ja....5 september(bf) nej....11 september ingenting....1 september...ja.....ska bli spännande å se om den har rätt:)
Svar på tråden BF september 2011