• Frka11

BF september 2011

tack för svaren:) skönt å höra att man är "normal"

• Frka11

någon här som har solat solarium under graviditeten eller under tidigare graviditeter och det har varit ok?? har fått så många olika bud nu så man vet ju inte om de e ok eller ej.....en del säger att barnet är så väl skyddat och itne blir skadat men att man kan få pigment förändringar själv och en del säger att barnet skadas av strålningen....hade varit så skönt å få lägga sig och sola några gånger när vädre bara är skit.

• Frka11

usch inatt var jag med om något fruktansvärt obehagligt(för min del iaf) bebis brukar alltid sparka som tusan när jag går och lägger mig men inte igår, hade varit lugn hela em när ja tänkte efter....sen vaknade jag vid 4 imorse och gick på toa och så å bebisen sparkade inte heller när ja la mig, vilket den alltid gör....då började ja bli orolig på allvar...magen va absolut stenhård, buffade på magen och hade mej, sjöng, smekte magen, gick upp och gick men fick ingen respons...bröt ihop å va nästan på väg att fara på akuten....äntligen vid 6.10 sparkade den lilla....usch ja har nog inte varit så rädd i hela mitt liv....trodde att den inte levde mer....de här vill jag ALDIG va me om igen!! var och köpte en barnvagn igår, begagnad ...fastnade för den på en gång så jag slog till...tankarna som gick på natten va att jag inte skulle ha köpt vagn så tidigt för att jag har jinxat...usch.... blev iaf en emmaljunga duo kombi svart...tror att den blir jättebra:)

• Frka11

jag har varit sjuksriven sen den 18 april på heltid och har än inte fått något besked från fk, pga min läkare inte hade fyllt i sjukintyget ordentligt så det kom inte in till fk förrän imåndas...grrrr....så nu är det bara å vänta ännu längre på å få besked....vet ärligt inte vad ja ska göra om jag inte får sjukpnenningen godkänd..pengar måste man ju ha, de går inte å komma ifrån...å jobba kan jag inte...kan ju inte ens gå som folk:((

• Frka11

jag äter niferex, tog min första tabl idag... va hos bm i tisdas å hon tog hb 4 ggr fick olika värden varje gång. 120, 126,128 å 131 så hon tyckte jag skulle äta dom, men eftersom jag äter mitt val kvinna(som innehåller järn) så tyckte hon att jag skulle ta 1tabl 3ggr/v...litar inte riktit på min bm hur mycket järn äter ni andra?

• Frka11

She is Me: jag har jättemycke huvudvärk och är skittrött, kan ju öven bero på att ja sover typ nada(ca 3-4h/natt) och att mitt bltr börjar stiga(har haft högt bltr förut och ätit tabl men slutade för ca 1,5 år sen)hade 140/90 i tisdas när ja va hos bm...fattar bara att de visar sej på glukosbelastningen att jag har gravdiab oxå:P är det fler än mig som har jättemycke flytningar??börjar nästan bli orolig

• Frka11

usch va ja blir nojig...tycker bebis ha sparkat mycket mindre den senaste veckan jämfört med hur mycke den sparkat tidigare, å inte lika påtagligt heller:( hatar å va orolig....den sparkar ju dock de ska ja ju va glad för men som sagt inte lika mycke....fler som upplever de så?

• Frka11
    Jennypenny83 skrev 2011-05-29 17:53:56 följande:
    Mitt pyre har heller aldrig varit jätteaktiv, det var inte sonen heller när jag väntade honom. D var jag inne och lyssnade på hjärtljud med jämna mellanrum + ett besök på fölossningen i v. 36 för jag tyckte knappt jag kände honom. Nu kan jag ju jämnföra med det så är inte lika orolig, men visst har jag också mina dagar med nojjor. Sparkar känner jag väldigt få av, däremot har jag börjar känna av den där "rullande" känslan när den bara flyttar sig lite. Jag har aldrig fått en superkick upp i revbenen/ lungorna eller upplevt det jobbiga vid sparkar varken då eller nu. Men bebis stortrivs ändå :) Hoppas det lugnar dig lite att veta att du inte är ensam, annars är mitt råd att be BM om en koll. Då slappnar man av så mycket mer!

jo lite lugnande e de å veta att ja inte e ensam, men min skrutt har varit jätteaktiv förut, har känt sparkarna prdentligt utanpå magen och även kunnat filma när den bullrar runt men sen 2v e de betydligt mindre...tro ja få kontakta bm å se om det går att få ett ul, å se så att den har nog me fostervatten osv...de dumma är att det är så svårt att få till ett ul där jag bor:(
  • Frka11

ser att det är mycke diskussioner om kön....jag och min sambo ville ta reda på kön på Rul men då hade den lilla navelsträngen ivägen...hmm...jag säger han hela tiden(tror att det är det för att min mamma,syster,mormor,svärmor,sambos mormor och farmor fått pojkar som första barn) min magkänsla har oxå sagt att det är en Elias i magen...men nu på senare tid känns de ibland som en Agnes....och dom drömmar jag har haft har jag drömt att jag fött en flicka...för oss spelar de ingen roll va de e för kön bara den lilla mår bra det är prio 1 för mig...men ja kan inte låta bli å va nyfiken...hade varit roligt å veta om de e tex en tjej så man kunde köpa lite flickigare kläder och inte bara brunt och grönt(som verkar va de enda som finns här förutom rött rosa och blått)......min sambo har trott hela tiden att de e en tjej, även min bror tror de...och sist ja va på jobbet å hälsade på så sa både chefen och en arbkamrat på en gång när dom såg magen att de e en tjej...ska bli väldigt spännande å se:) och nu igår kväll och hela fm idag har iaf bebis sparkat som den gjorde för några veckor sedan...hoppas den fortsätter så så jag slipper bli så orolig:)

• Frka11

YES!!!!!!!!!! fick sjukpenningen beviljad....såååå orolig ja har varit å väntat å väntat å väntat....ha varit sjukskriven sen 18/4...WUNDERBAR.....en sak mindre att va orolig över iaf

Svar på tråden BF september 2011