• Frka11

BF september 2011

mymy skrev 2011-06-16 16:59:28 följande:
    Angående foglossning - av någon anledning verkar min foglossning ha minskat i styrka. Jätteskönt! Klart jag känner av fogarna o s v men inte på samma sätt som tidigare. O jag kan promenera, även om det inte går jättefort :) förra grav hade jag väldigt ont så jag hade inte räknat med att det lindrats lite :))

men va skönt att det är fler än jag som upplever foglossningarna bättre...började bli orolig för bebis då ett så starkt symtom blir lite bättre.....kan gå nu men som sagt inte fort...men upprätt :) behöver inte gå som agda 95....däremot har jag fått mer ont framtill i fogarna och ner i underlivet:( angående hormonrand så har jag en svag och har haft de sen ganska tidigt i graviditeten, är väldigt ljushyad. har migränhuvudvärk idag så ja tro jag blir galen, hade likadant igår:( man blir ju helt slut.......men nåt positivt..jag fick min gp beviljad:))
  • Frka11

fasen oxå....postade brev till försäkringskassan med uppgifter om gravpenningen...å min dumma nöt glömde å sätta på frimärke...GRR.....hur gör ja nu??

• Frka11

går in i v 30 på tis...ja undrar var känner ni kanten på eran livmoder, känner ni på samma höjd på bägge sidor? ja tyckter inte min kant flyttar uppåt nånting och dessutom känns den högre upp på hö sida, nästan bara i navelhöjd på vä....känns inte som att de är som de ska va.....tur ja ska till bm imorn få se hur måttet ser ut å var hon känner livmodern...dock litar ja inte riktit på min bm...men men

• Frka11

Angående att dricka mycket vatten....du bör nog kolla upp så att du inte har fått graviditetsdiabetes...har du gjort någon glucosbelastning? jag fick det konstaterat för 2v sen...dricker oxå mycket..å de e ett stort tecken....sen kan de ju bero på vad du äter oxå, man bli ju mer törstig av både salt och sött....sen öven hur du dricker under dagen, dricker du dåligt på dagen så blir de ju ganska naturligt att man ska "dricka igen" de på kvällarna.

• Frka11

va höga sf mått alla har...börja ju nästan bli orolig...förra v (mån)när min bm mätte(går in i v 31 idag) så hade jag 26-27...många av er har ju 30 i tidigare veckor...tacka gud att ja ska få göra ett tul om 1v så ja få veta om bebis är för liten eller får för lite näring...bara å hoppas att allt ser bra ut...är faktiskt nervös...spec då jag kommer att vara ensam då jag gör ul....om man får dåliga besked är ju inte de så kul:(

• Frka11

oj skrev fel....25-26 hade jag i sf mått i v 30 inte 26-27...... jag ska göra tul pga min graviditetsdiabetes....om man kollar på var man ska ligga och undre och övre mått så ligger jag ju väldigt lågt...fast min barnmorska sa att de va normalt så är jag inte säker på henne..och hon räknar mina veckor så konstigt oxå så förra veckan när jag var hos henne på måndagen(byter v på tisdagar) så sa hon att jag var i v 28...fast jag kan ju tycka att om jag går in i v 30 så är jag ju i v 29 än om det var en dag före jag byter...lr??hoppas ni förstår mitt svammel :P ...få väl se vad tul säger om den är väldigt liten eller normal

• Frka11

Hej! har inte varit inne å läst på några dagar...såg att någon skrev å va orolig för att sambon skulle åka iväg 1v....min sambo jobbar 24-30mil från mej så han bor borta och vi träffas inte ens varje helg...men nu har jag åkt upp och är bara 3mil från där han bor i sommar...dock 14mil till närmaste bb....jag tycker att du ska prata me han om du är orolig och säga att du inte vill att han åker bort....är så onödig oro som man inte behöver nu!.

sen va ja på tillväxt ul i tisdas hade då gått 31+0....bebisen vägde 1600 och hon sa att de va liiite i underkant men inget att oroa sej för????vad har era vägt den tiden? f
    ick iaf reda på könet:)) och jag har haft rätt det är en liten Elias:)...nästan alla som har gissat har trott på en tjej och sagt att jag har en tjejmage...haha,,tji fick dom :P han var såååå söt....och helt otroligt lik mig när jag va bebis....så roligt å se(alla som sett ul bilderna och mig när jag va liten eller kort tyckte samma som jag)...så nu få vi bara hoppas att han växer som han ska och att allt går bra för lyckligare än såhär går itne att bli:)
    men de dumma va att jag var så lycklig på ul så ja glömde be henne kolla fostervattenmängden samt flödet i navelsträngen som jag varit orolig över...grrr....hoppas det är som de ska...

• Frka11

Har oxå hund och bor på andra våningen...vet inte hur min sambo kommer att jobba till hösten men mest troligt borta iaf så han får ha hunden med sig tills jag klarar av den....tror att man har nog med bebisen den första tiden, å sen gå med både bebis och hund i 2 trappor känns inte så lockande....ska nog införskaffa nån bärsjal eller bärsele oxå nån som har nå tips på billiga och bra sådana??
    måste ju nästan ha en sån när man ska gå 2 trappor en ibt på utsidan samt en trappa till till tvättstugan me bebis och tvätt :S

• Frka11

nja tycker nog att de va lite för dyr för min ekonomi....måste ju finnas billigare?

• Frka11

hmm....nu ha ja varit ute å läst va bebisen ska väga i v 31+0 å de e ju allt från 1800-2000 min vägde ju bara 1600...ska man inte då göra ett till tul?? fler som varit och gjort tul och har vikt?

Svar på tråden BF september 2011