Inlägg från: sandqvist |Visa alla inlägg
  • sandqvist

BF september 2011

v 38 idag och bara 20 dagar kvar :) Blir studiebesök på förlossningen idag med!

• sandqvist
    83Lovika skrev 2011-08-25 10:40:04 följande:
    Vaknade inatt vid halv fem, mensvärk och sammandragningar som kom o gick. Klockade lite o de kom var 10e min. Gick upp o tog Alvedon, gick o la mig igen försökte sova.. Rätt som det var började det rinna mellan benen..
    Ringde förlossningen och har varit uppe och fått konstaterat vattenavgång.. så nu är det bara att invänta värkarna. Har värk i ryggen med jämna mellanrum men annars så känns det rätt lugnt..

Har det inte kommit igång av sig själv på lördag (min födelsedag!) så sätts det igång.. Ny koll imorgon bitti om inget hänt tills dess!.
    Är i v 37+1 nu  

Åh så spännande :) Jag längtar verkligen efter min nu! Men denna helgen passar det sig inte så bra tyvärr ;)
    Men min mamma fick 2 veckor för tidigt med min äldsta bror, bf +1 med min andra bror, och igångsatt med mig, spelar det någon roll genetiskt för mig att hon aldrig gick över länge med sina eller är det mina gener som spelar in?

Och angående försäkringskassan, jag har gått runt och varit skitnervös för att utbetalningar inte synts men nu idag gör de det, så de kanske bara visar dom dagen innan de betalas ut?    
  • sandqvist

Inatt vaknade jag av ont i magen, plus att jag varit väldigt dålig i mage flera dagar nu. hoppas det är tecken på förlossning!

• sandqvist

Har idag sytt ett babynest och ett örngott :) just nu är sambon och köper choklad till mig ;) har möjlighet att köpa en babygunga för 300, har ni slagit till? skulle vilja ha en sån men är det.inte lite onödigt innan bebis ens kommit?

• sandqvist

Jo men samtidigt är man rädd att barnet ska bli "bortskämt" av en sån gunga, men samtidigt så är det ju inte jobbigt att sätta den i den, värre om man har ett barn som måste vara i famnen non stop iofs ;)

• sandqvist
    mumia skrev 2011-08-29 18:42:21 följande:
    Jösses så smidig du såg ut
    mymy skrev 2011-08-29 17:43:26 följande:
    Idag var jag på tillväxtkontroll av lillprutten igen... Han har vuit lite till och väger nu cirka 2300 gram (vecka 38+0). Läkaren kollade livmodertappen och den var mjuk och öppen 2 cm och eftersom jag är så orolig över lillprutten så gjorde hon en hinnsvepning och imorgon kl 8 ska vi vara på förlossningen och sättas igång. Så nu är det inte länge kvar. Känns underbart, konstigt, känslosamt... min lillprutt ska få komma till oss..:)
    Spännande! Lycka till i morrn nu.....och Myyyyyyys!

Jag är faktiskt rätt  smidig än så länge ;) Tvättade matta idag med!
  • sandqvist

Jag som är förstföderska, vad innebär det här med hinnsvepning? vad är det och vilka får göra det? Skyndar det på förlossningen?

Svar på tråden BF september 2011