Inlägg från: sandqvist |Visa alla inlägg
  • sandqvist

BF september 2011

Har knappt heller fått sova. Var borta hos sambons föräldrar på grillning men jag gick hem vid 11, undrade var sambon tog vägen och somnade inte försen 1, sen väcker han mig vid kl 3 när han kommer hem eftersom han inte är direkt diskret. Sur blev jag med då jag tycker det är så onödigt av honom att supa sig full när barnet kan komma när som helst... Några öl hade jag inte sagt ngt om för då är han iaf medvetande vid förlossningen...Men har bestämt mig för att han får själv bestämma om han vill dricka nu när det är nära, dock så får han fint stanna hemma om han 'r full när det sätter igång. Vill inte ha en full dryging som stinker sprit i ansiktet. Kan lägga till att han är väldigt glad i sin alkohol och kan lätt dricka lite varje dag, hade varit trevligt att faktiskt någon gång få känna att jag är viktigare än spriten.

• sandqvist

Ja det är lite tråkigt att det ska vara så :( Skulle för en gångs skulle baara vilja känna mig lite prioriterad, och att han hade förnuft att tänka så själv UTAN att jag säger att jag inte vill att han ska dricka sig full. Men reglerna kommer nu vara att han är så idiotisk och vill supa sig full, då kan han gott stanna hemma.

• sandqvist
    kallevallevanna skrev 2011-08-20 10:10:07 följande:
    Jag undrar oxå om du pratat med honom om det här? Det kanske kan vara bra att göra det innan bebbe kommer? Fast jag förstår ju att det lättare sagt än gjort. Hoppas att det löser sig ändå. 

Min make tycker oxå att det är gott med en öl eller ett glas vin till maten då och då. Inte varje dag. Han brukar fråga mig om jag känner något och det gör jag ju inte. För vi resonerar som så att om jag inte känner något när vi äter mat, så lär det dröja ändå innan vi åker in = alkoholen borta = maken kan köra =)  Eftersom det tog låååååång tid med dottern (nästan 48 h timmar från första värken tills hon var ute) så tror ju inte jag på något raketförlossning denna gång heller. Och på något sätt har jag ju redan fått det bevisat eftersom jag inte öppnade mig mer trots rejäla värkar i flera timmar förra helgen.  

Jag har sagt till honom att det inte är så smart att dricka kanske när det närmar sig, plus att hans syster sa till honom igår vid matbordet, men det gick in genom ena örat och ut genom det andra. Vill bara klargöra att han är inte alkoholist, min morfar varit alkolist hela sitt liv och dog av det så det ser jag skillnad på, men han har många kompisar och familj som dricker gärna, och han dras gärna med. Jag ser inget fel i att ta en öl för att det är gott, men det är precis som att han är kvar i det tonårsfestandet ibland. Jag tror att han inte riktigt har insett att han faktiskt ska bli pappa, och då kan han inte föreställa sig att det faktiskt kan komma ut en bebis när som!
  • sandqvist

Idag har vi hämtat våran vagn iaf :) ska ner och pilla på den snart när jag har smält mcdonalds som jag unnade mig ;) så.fin är den!

• sandqvist

Min hund har börjat bli olydig och hoppa över staketet!! Men i förrgår satte vi ett extranät på staketet så vi får hoppas att han inte hoppar över nu! Jag orkar ju inte riktigt springa efter han, inte i någon fart som är värt att tala om iallafall ;)

• sandqvist
    Iryelle skrev 2011-08-20 17:04:22 följande:
    Nej springa efter orkar man ju absolut inte, inte för att man hunnit ikapp i vanliga fall men det är ju bra att se vart de tar vägen iaf. Och man blir ju så rädd! Man har hjärtat i halsgropen.
    Vår ena hund är super, idag så gick jag upp från tvättstugan och hittar henne sittandes utanför den uppställda ytterdörren bara några meter från den vidöppna grinden (brf med 4 lägenheter o tillhörande trädgård)) och väntar på att någon av oss ska dyka upp. Sen så sa jag till sambon att vad duktig hon var som hade lyssnat på honom och suttit kvar och min sambo sa då att han hade trott att hon var i tvättstugan med mig haha. Kunde ha gått illa.

Haha ne det orkar man ju inte, och man är ju rädd de ska bli påkörda eller att de hundar som vår hund springer fram till inte är så vänliga...

Så blir det här ofta med, missförstånd. Sambon tror jag har hunden och jag tror han har honom ;) Dock är inte min riktigt så lydig än så han hade säkert stuckit i din situation ;) Men sen kommit tillbaka mes som han egentligen är! Vår är så dryg för han är i sin trotsålder tror jag ;)  
  • sandqvist

Är det bara jag som har fått städmani?? Det enda jag gör om dagarna är städar och städar, damsuger, torkar golven, pålockar och pular. Om någon ställer ett glas fel är jag där direkt ;) Kan det vara att jag bygger bo haha?

• sandqvist

Usch tycker inte att jag får någon ordning på barnrummet. Jag trivs inte riktigt med hur det ser ut nu, möbleringsmässigt! Vi har ju en gästsäng med som är intryckt där, och den vill vi gärna ha kvar men jag skulle vilja ha den i ett annat rum. Men finns ju inte plats någonstans :( Kanske i datarummet, men sambon kanske blir sur om jag ändrar för mycket där ;)

• sandqvist

Usch jag blir hypernervös, vaknade med filmer för ögonen, vilket gått över nu, och rejäl huvudvärk, samt att.raderna svullnat till sten. tänk om jag fått havandeskapsförgiftning?? läste någonstans att om svullnaden inte gått över efter natten skulle man ringa in, någon som har erfarenhet?

Svar på tråden BF september 2011