Inlägg från: sandqvist |Visa alla inlägg
  • sandqvist

BF september 2011

Flisan79 skrev 2011-08-14 16:27:17 följande:
    Svårt att svara på. Ibland startar ju förlossningar sådär difust. Men de brukar säga att du ska ha etablerade värkar med jämna mellanrum ca var 3 min innan man åker in. Många har ju vid det laget varit i kontakt med förlossningen innan och att ringa dit och höra med dem kan du göra när som helst. Kankse komma in på koll och ev få något mot smärtan?
    Sen så kan de ha som test när du ringer att så länge du kan prata medans du har värkar är det inte så brottom (finns ju dock undantag så det är som sagt svårt att veta ändå)
    Sen så får man ju komma in om man tex känner att man inte pallar mer pga smärtan oavsätt hur tätt de kommer.

Jo det har jag lite koll på att det ska gå cirka 3 minuter mellan och så, men sen läser man här på FL att många ringer till förlossningen när de har typ som jag, och får komma in på koll iaf så man slipper vara orolig eller ovetandes. Men jag tycker det är svårt att veta när det är värt att ringa in och kolla med dom. Iofs så får jag ju ringa när som, bättre att ringa än att inte ringa, men man vill ju inte verka mesig och ringa och störa liksom ;)
  • sandqvist

Idag har jag börjat packa bb-väskan lite, har packat ner alla kläder till bebisen samt overall, filt och amningsinlägg. Men vågade bara ta ett set rosa kläder ifall det skulle ploppa ut en pojk ;) Packar ni ner kräkisar? Funderade på om jag skulle packa ner de jag köpte från Ikea men samtidigt så försöker jag hålla ner listan lite då den är vääldigt lång ;)

• sandqvist
    velvet skrev 2011-08-15 18:28:20 följande:
    Vad är en kräkis? Förvånad

Haha menade en kräkhandduk ;)
  • sandqvist
    Flisan79 skrev 2011-08-15 18:38:17 följande:
    Oftast hinner ju inte mjölken komma igång riktigt på bb så det blir troligen inte så mycket kräks. Finns ju handukar där om inte annat

Har för övrigt lyckats packa lite jag med. Ombyte till mig och gubben. Amningslinne + amningsbh. Amningsinlägg och lite av bebbens kläder. Shampoo och balsam så man slipper lukta sjukhustvål. Tjocka mysstrumpor.
    Sen tillkommer mest mob, laddare, kamera osv
    Kan säga att väskans innhåll typ minskar för var barn då man insett hur onödigt mycket är.

Vi funderar dock på att ta med en dator (kolla på film) denna gång eftersom man inte vet hur lång tid det tar vid igångsättningen.

Jo jag känner med att mycket kanske är onödigt men man vill ju slippa ligga där sen och ångra att man inte tog med en del saker ;) Har du då köpt nytt schampo eller slänger du ner något som finns hemma? Hur "mycket" amningsinlägg behöver man ta med sig? Jag fick gratisprover, men det var ju bara två stycken, ska jag köpa med mig?
  • sandqvist
    velvet skrev 2011-08-15 18:44:49 följande:
    Haha, okej. För mig som inte har några barn sen tidigare är de flesta uttryck främmande... Flört

har inte heller några sen innan men är väl bra på slangspråk ;) Skyller på min unga ålder haha.
  • sandqvist
    velvet skrev 2011-08-15 18:46:32 följande:
    Jag har faktiskt köpt reseförpackningar av shampo, balsam, tvål osv!

vad har du hittat dessa? Känns jobbigt och slöseri på plats att dra med sig stora schampo och balsamflaskor!
  • sandqvist

Går in i vecka 37 idag och bara 27 dagar kvar :):) Drömde att vattnet gick inatt haha.

• sandqvist

Alltså nu är jag duktigt trött på försäkringskassan. Jag har inte rätt till mer än lägsta ersättningen, ändå ska de hålla på att göra massa beslut och undersöka min sgi flera gånger om osv! Kommer aldrig kunna få ¨några pengar i denna farten som de håller! Sen är det dryga 30 dagar hela jävla tiden med på varenda litet beslut!!

• sandqvist

Ett samtal löste det hela så nu får jag förhoppningsvis till och med pengar denna månaden ;)

• sandqvist

Hur ser ni på att era sambos dricker alkohol eller åker iväg på långa dagsturer när det börjar närma sig? har ni någon gräns för hur nära inpå de bör dricka eller ge sig iväg? jag har en sambs som är väldigt förtjust iatt ta en öl då och då på vardagar nu när han har semester samt gärna festa på helgerna, och snart känner jag att han inte bör ta mer än en öl vid varje tillfälle för jag vill gärna ha med mig han in. och ska jag avstå 9 månader så kan han väl offra 2-3 veckor? är i v 37 nu.

Svar på tråden BF september 2011