Inlägg från: sandqvist |Visa alla inlägg
  • sandqvist

BF september 2011

Ja jag hoppas att den kommer snart ;) vill ju kunna känna den :) sen känns det lite mer verkligt, än så länge har man ju bara vetat genom ett positivt test!

• sandqvist

Min man reser i jobbet så är han iväg 3 veckor är det kort tid :/ nu e han i Abu Dhabi i 5 veckor men denna gång får jag åka ner på semester dit :D sen ska han till New York i 6-7 veckor :(

• sandqvist

Ringde bm igår för att ändra ultiden men det gick inte :( så sambon är i abu Dhabi när jag gör det ;( en av alla nackdelar med hans jobb... Är det ngn här som planerat att boka privat ul? Hur mkt kostar det ung?

• sandqvist

Jag har inte cravings efter samma sak hela tiden, men däremot kan jag få cravings efter en viss maträtt och då måste jag ha den just den dagen och då kan jag inte äta ngt annat ;)

• sandqvist

Jag har inte ens blivit tillfrågad men sen är jag bara 22 :) imon är det dags för rul!!

• sandqvist

Usch tycker synd om dig kantarellkisse!!

Idag var vi på rul och den lille parveln mådde bra :) hade dock gärna fått reda på könet så det var lite synd. Blev framflyttad till 12/9 istället, men vi ska dit en gång till för bebisen var lite för liten för att kunna se om hjärnan såg bra ut, men allt såg bra ut nu men de vill vara på den säkra sidan :)

• sandqvist

Det är inte så konstigt att ni inte känner ngt :) de som säger att de känner barnet i typ v10 antingen ljuger eller inbillar sig. Det är omöjligt för dom att känna då. Jag är i v17 och känner inget och det är helt normalt.

• sandqvist

Det är omöjligt för att för det första så ligger fostret så långt nere i buken och det är alldeles för liten och den kommer inte åt livmoderväggen när den är så liten. Är ju rätt konstigt om ett foster i v 10 kan vara tillräckligt stort för att mamman ska känna och ett annat foster i v18 ska vara för litet för den mamman när fostrena växer lika mycket. Hon som gjorde mitt ultraljud sa att det är omöjligt.

• sandqvist

Men hur vet ni säkert att det är bebisen ni känner? Jag tycker det verkar lite konstigt att hon skulle sitta och säga så till mig när hon är utbildad. Hon sa att bebisen har också alldeles för lite kraft för att kunna åstadkomma något som känns så tidigt. Det lilla lilla fostret som finns i v 10 känns för mig rätt harmlöst för att kunna åstadkomma någonting. Och uppmärksamma att jag själv vet inte, första barnet för mig, men bara intressant att höra vad ni har att säga. Väldigt ofta tycker jag kvinnor inbillar sig grejer, även symptom och sånt, och lite fladder i magen har jag även när jag inte är gravid.

• sandqvist

Jag bor i Karlskrona :)

Förresten, när man är på rul, ska man få något intyg då som man skickar till försäkringskassan?

Svar på tråden BF september 2011