BF september 2011
Imon går jag in i vecka 21 och på onsdag är det dags för ul nr två :) var på ett rul men bebisen var lite liten så jag får se den igen!! Ska bli skoj :)
Imon går jag in i vecka 21 och på onsdag är det dags för ul nr två :) var på ett rul men bebisen var lite liten så jag får se den igen!! Ska bli skoj :)
Var på mitt andra ul idag eftersom den var för liten på första, och fick bästa barnmorskan :) här nere är de väldigt strikta med att inte säga kön, men hon var så gullig och sa att det är ju mitt barn :) hon trodde det var en flicka :) så glad nu :) Bf 12 september :)
Alvin, Alexander, axel, är fina namn med :)
Jag väntar en flicka :) trodde dock stenhårt att det var en pojke först men barnmorskan sa att det var en tjej :) så det blir en liten Agnes :)
Jag hade först en barnmorska som hade dåligt rykte och som jag inte var riktigt nöjd me så jag bytte :) har intr träffat min nya än men hon har bra rykte :) så ska bli skoj att träffa henne.
Vi flyttade till ett hus i början på december där vi trivs bra :) det enda som måste göras i framtiden är badrummen annars är allt renoverat :) så nu väntar vi bara på Agnes som ska fylla ut ena barnrummet :)
Hur gör man för att anmäla sig till föräldragrupper?
Om du tänker vara föräldraledig samtidigt som du läser på distans är det ju inga problem. Men ska du plugga i stället för att jobba så går ju det genom jobbet huruvida du får vara ledig. Du har ingen "rätt" till att vara hemma från jobbet, utan du har snarare 1,5 års föräldraledighet att ta ut så tar du inte de dagarna måste du ju jobba.
Jag fattar inte v hennes fråga ifall hon har tänkt att vara föräldraledig samtidigt som hon pluggar eller om hon endast ska bara ledig från jobbet för att plugga. Jag vet bara att man får plugga på distans om man är föräldraledig med föräldrapenning och samtidigt få CSN, har ingen koll hur det är om man inte ska ha föräldrapenning :)
Du får ta helt csnlån samtidigt som du är föräldraledig så länge det är du som har vårdnaden om barnet och det inte är något schemalagt tex lektioner i en skola.