• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Scarlett77

Kitty 82:

Förlåt om jag är nyfiken men jag hänger inte riktigt med, står det inte tidigare i tråden att du har Bf den 14 september?

Sen såg jag någon som skrev att du fick barn för 3 månader sen och då blev jag lite nyfiken för jag fick själv barn för exakt 3 månader sen idag och vi vill gärna bli gravida igen men jag har inte haft någon ägglossning :/ Vore kul att utbyta funderingar med någon annan som också vill bli gravid igen så här snart efter en förlossning :)

• betula

Fler än jag som typ inte orkat nåt längre?

Brukar normalt promenera minst en timme per dag, men nu tappar jag orken redan efter 15 min! Sambon har varit snäll och tagit de två större hundarna på deras promenad, men även när jag bara hade m lillen som är lös hela tiden var jag helt slut efter 20 min. Var ute 50 min och tog det lugnt på plogade vägar, men sitter ändå här nu och nästan somnar!

• NornaB

Jag är oxå så sjukt trött sitter och halvsover med datorn i knät ...  Och så mår jag lite ila på kvällarna! 

Idag har vi varit och lämnat barnen hos deras pappa så nu ska jag vila mycket tills dom kommer nästa fredag igen!  

Körde inom sjukhuset och skulle ta blodprover idag, va där 12.15 och självklar stänger dom kl 12.00! Så nu får jag köra in på måndag igen! Crap!  

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Kitty 82

Japp fick barn för 3 mån sedan så när jag fick plus nu på några tester (Vanliga cb,rfsu,tradera tester) s¨blev jag ju super glad men även de testerna jag fått plus på har jag även fått fet fula neg på

Scarlett77 skrev 2011-01-07 16:01:48 följande:
    Kitty 82:

Förlåt om jag är nyfiken men jag hänger inte riktigt med, står det inte tidigare i tråden att du har Bf den 14 september?

Sen såg jag någon som skrev att du fick barn för 3 månader sen och då blev jag lite nyfiken för jag fick själv barn för exakt 3 månader sen idag och vi vill gärna bli gravida igen men jag har inte haft någon ägglossning :/ Vore kul att utbyta funderingar med någon annan som också vill bli gravid igen så här snart efter en förlossning :)
    Helamamr du?
    Min mjölk sinade så jag kunde inte helamma utan fick ge ersättning,MEN man kan ju helamma också och ej få mens också men iaf bli gravid. Min morsa tex är en levande aveshöna haha. Hon har inte hunnit få mensen efter hon fött oss syskon så har hon blivit gravid igen utan mens.

Jag håller tummarna för dig iaf för jag tror jag får kämpa vidare här.
    Jag brukar ligga på en cykel på 25-28 dagar så idag är BIm-10 jan men ännu ingen mens.
  • Scarlett77

Min tjejja får ersättning eftersom hon aldrig tog bröstet. Jag pumpade i 2 månader men fick bara ut någon deciliter per dag och efter 2 månader sina mjölken helt men både jag och tösen är helnöjda med ersättningen, det är en trygghet att veta att hon alltid blir mätt och hon har sovit bra sen första stund och är en allmänt nöjd bebis :)

Fy va tråkigt och vad konstigt att olika test visar både neg och plus! Jag testade plus först med ett billigt test från testlagret jag köpte på tradera men strecket var så svagt så jag använde ett cb efter 2 dagar och fick ett tydligt plus, vilken lycka det var och jag längtar efter att få uppleva det igen. Jag har så dålig koll på min menscykel så denna gången tänkte jag köra med ägglossningstest men testet jag gjorde i dec visade ingen ägglossning fast jag utgick från när jag hade ägglossning i förra graviditeten, kanske kan cykeln ändras efter en graviditet?

Hoppas testen du tagit som visat plus visat rätt annars får jag hålla tummarna att vi båda lyckas få ett plus snart :)

• iMammasMage
    Nonkan82 skrev 2011-01-07 12:49:59 följande:
    Är du säker på att det verkligen var ett missfall då? Tänkte bara att om du fick missfall 19/12 så borde det ta minst 1-2 v innan ägglossningen kommer igen. Kan ju iof sig vara så att ägglossningen kom igång snabbt och att du testat positivt flera dagar innan BIM.
    Vem vet, du kanske är flera veckor före om det nu inte var ett mf :) i vilken vecka var du den 19/12?
    Hoppsan, menade 19.11 och inte 12! Det hade varit snabba ryck  i sådana fall :) 
    Joda, jag är säker nu att jag är gravid igen. 
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ kärlekens frö ♥¸.?°´¯) ♥
  • iMammasMage
    iMammasMage skrev 2011-01-07 19:01:29 följande:
    Hoppsan, menade 19.11 och inte 12! Det hade varit snabba ryck  i sådana fall :) 
    Joda, jag är säker nu att jag är gravid igen. 
    fick MF i vecka 7 men det fanns bara en pytteliten hinnsäck som motsvarade v4 max. Allt kom ut av sig självt som en vanlig mens. Inga smärtor eller ngt problem alls. På efterkontrollen såg allt bra ut och det fanns inga graviditetssymtpom kvar i blodet då vi tog ett test. Så läkaren sa att det är bara att kära på! Å nu vart det ett pluss:)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ kärlekens frö ♥¸.?°´¯) ♥
  • Flisan79
    iMammasMage skrev 2011-01-07 19:04:05 följande:
    fick MF i vecka 7 men det fanns bara en pytteliten hinnsäck som motsvarade v4 max. Allt kom ut av sig självt som en vanlig mens. Inga smärtor eller ngt problem alls. På efterkontrollen såg allt bra ut och det fanns inga graviditetssymtpom kvar i blodet då vi tog ett test. Så läkaren sa att det är bara att kära på! Å nu vart det ett pluss:)
    Härligt! Gu va skönt att det tog sig direkt
  • nasj
    iMammasMage skrev 2011-01-07 19:04:05 följande:
    Ahh,då fick vi missfall och blev gravida igen typ samtidigt,coolt,hörde nån som sa här på familjeliv att det brukar vara lättare att bli gravid efter ett missfall,fast jag vet inte om det stämmer,hoppas vi får behålla dem baraGlad
Svar på tråden BF september 2011