• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    miqaw skrev 2011-01-08 10:21:34 följande:
    Var glada för att ni inte har det! Hahaha! Fy fasen! Kan knappt sova på nätterna så idag blir det och köpa någon bh att sova i... Tunga som bly och jag vaknar varje gång jag råkar lägga armen på någon av brösten. Sambon bara skrattar åt mig, han njuter ju av att de redan nu är lite större än vanligt. Har haft ont varje gång innan BIM men har nu då, med glädje, fått inse att det är bara att vänja mig Skrattande
    Eftersom vi försökt ett tag har jag sagt till vänner som blivit gravida under tiden att när vi väl blir gravida ska ja inte klaga på något... Hmm, får se hur det går Flört
    Någon annan än jag som redan blir anfådda när ni är ute och går? Jag går i ganska raskt tempo dagligen till bussen, ca 20 minuters promenad, och får erkänna redan nu att jag måste gå hemifrån tidigare för jag kan inte gå lika fort längre...
    Nähä, nu får jag fixa i ordning  mig, BH- shopping hägrar! Ha en bra dag!
    Tycker jag blir anfådd av minsta grej...men det hör till
  • Maybe

Jag har varit sjuk ett tag och mest hållit mig hemma, ingen träning och inte direkt några långa promenader.
    Men igår kväll va jag förvånansvärt andfådd.
    Men som allting annat så tror jag att det är inbillning...
    Jag ska vara på annan ort en vecka, och har packat vad jag ska ha med mig. Jag har INTE packat ner Gtest, för då har jag ju inget annat val än att vänta tills nästa helg innan jag testar nästa gång :)

Om jag känner mig själv rätt kommer jag dock "råka" ta med mig testet iallafall,  eller så åker jag hem och testar... Suck...

• Scarlett77
    SannaMac skrev 2011-01-08 10:11:33 följande:
    Fråga om foglossning: Hur tidigt kan man känna av det?

Det känns ju nästan absurt att jag skulle ha det såhär tidigt, men jag har liksom en massa stickningar och minihugg i ljumsken och det värker i höfterna och korsryggen så förbaskat. Tänkte det berodde på mitt lilla hemmayogapass från häromdagen, men alltså såå mycket träningsvärk borde jag ju inte få (för så tungt var det inte).

Kan inte ringa BM idag heller, men man vill ju veta vad detta må betyda...
    Jag hörde om en tjej som känt av det i vecka 8! Jag blev gravid den 4 januari 2010, jag har dåliga leder samt icias sen innan så jag reagerade inte på att jag hade ont utan trodde det var normalt så jag kan inte rikigt specificera när jag kände av det men i början av maj var jag iaf så fruktansvärt dålig att jag hade ständigt ont och inte längre kunde gå och stå normalt, jag var sjukskriven på olika nivåer 25,50 och tillslut 100 % dom sista 4 månderna av graviditeten. Med facit på hand så borde jag sjukskrivit mig på 100% med en gång för då kanske jag skulle sluppit att vara sängliggande 1 2 månader innan förlossningen. Min läkare sa att långt ifrån alla får så svår foglossning som mig och jag hade ju en sjukbild sen innan så jag hade inte oroat mig i ditt fall att du kommer få det så illa som jag (försöker inte skrämma dig :)..) Jag tror många får lite foglossning och dom flesta kalrar av det utan problem hela graviditeten. Fortsätter problemen kontaktar du din Mvc och får tid hos sjukgymnast så får du lite övningar du kan göra samt ett bälte.
  • N e m i
    iMammasMage skrev 2011-01-08 08:48:08 följande:
    Jag har också hört att för somliga tar den nya graviditeten direkt efter MF men för andra tar det månader. Har en väninna som jobbar som barnmorska å hon sa att kroppen likosm "vill" bli gravid igen efter MF . Som du sa, hoppas bara att det går bra denna graviditet.

Va roligt att även ni blev gravida direkt efter MF :) Super!
    Hej! Såg att det är några stycken som plussat direkt efter MF. Var inne i slutet på nov för MF och plussade 27/12! Snabbt gick det! Har också hört att kroppen är inställd på graviditet efter MF, om det kan ha något med våra + att göra. Lycka till med graviditeten denna gång! Vi hoppas på lyckligt slut nu!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • MuM2girls
    Renni skrev 2011-01-08 10:03:28 följande:
    Jag hade en mens emellan mitt mf & min nya graviditet. Kändes skönt då jag trodde vi skulle få försöka länge.

Inatt drömde jag att jag  började blöda =(
    Usch en sån mardröm... jag sprang upp på toan när jag vaknade för att se efter.

idag känner jag som en ilande känsla i livmodern... Är det normalt eller ska jag oroa mig??
    Jag drömde oxå det i natt:( Har mycket molnade värk i dag. Bara hoppas på att det är normalt:)
  • LilleStrumpa

Hej Hej
    Får jag hänga på här?
    Plussade 1/! - första barnet :) BF 7/9.....
    Känner mig jätte gravid, har fått större bröst, "mensvärk" nästan hela tiden och är illmående..
    Fast oron finns såklart där ändå.. är ju bara i v 6

• betula

Går in i v 7 idag. :) Känns som ett litet steg närmare "säkerheten" iaf :)

Dock sov jag skitdåligt inatt, drömde konstigt och vaknade m jätteont i magen. Tänkte att nu är det kört, men värkden släppte och det har inte varit nåt mer. Läskigt är det oavsett. Korkad som jag var räknade jag ut att på dagen då vi skall till BM så var det då jag fick mf m min förra graviditet (-99), så nu vill jag knappt gå dit :P

Annars är jag mest trött och orkeslös och just det där flåsandet som nämts känner jag så väl igen. Flåsar efter 15 min ute m hundarna och normalt går vi ju minst 1 timme i det tempot. Måste inse att jag måste snka tempot för att orka, men har så svårt för att gå långsamt.

Tänker på er som blöder/blött och hoppas innerligt att det inte är några mf!!

• Izz

Sitter och funderar över om jag ska ringa sjukvårdsupplysningen eller inte. Grinar mest om jag försöker prata nu därav att jag tvekar (plus att jag hatar att prata i telefon i vanliga fall), jag har inte ont, eller ja det känns så som det gjort hela tiden drar lite i äggstockarna och tryck. Mängden blod har ökat nu men levrat har jag bara sett efter jag legat ner.

Har inte lyckats ta mig till jobbet och försöker att inte ha dåligt samvete för det. Hoppas innerligt att det ger sig.... Tid hos BM på måndag eftermiddag för hälsosamtal, funderar över om jag ska ringa på morgonen och kolla om hon istället kanske kan få in mig på VUL, såvida det inte blöder ännu mer innan dess. Mensblödningar för mig är ganska enorma, så just nu känns det här mindre än en vanlig mens för mig, blodet är heller inte lika tjockt som det är vid mens. När jag fick MF för 12 år sedan hade jag fruktansvärt ont och åkte in akut, men jag blödde till och från i en vecka innan (lät min mamma berätta tidslinjen för mig imorse för jag har förträngt det mesta).

Har idag läst så många solskenshistorier om blödningar som jag bara kunnat och försöker hålla mig positiv men måste erkänna at jag är ganska inställd på att det snart är över. Puh... behövde skriva av mig lite.

• BettyBoop 123
    Izz skrev 2011-01-08 11:42:41 följande:
    Sitter och funderar över om jag ska ringa sjukvårdsupplysningen eller inte. Grinar mest om jag försöker prata nu därav att jag tvekar (plus att jag hatar att prata i telefon i vanliga fall), jag har inte ont, eller ja det känns så som det gjort hela tiden drar lite i äggstockarna och tryck. Mängden blod har ökat nu men levrat har jag bara sett efter jag legat ner.

Har inte lyckats ta mig till jobbet och försöker att inte ha dåligt samvete för det. Hoppas innerligt att det ger sig.... Tid hos BM på måndag eftermiddag för hälsosamtal, funderar över om jag ska ringa på morgonen och kolla om hon istället kanske kan få in mig på VUL, såvida det inte blöder ännu mer innan dess. Mensblödningar för mig är ganska enorma, så just nu känns det här mindre än en vanlig mens för mig, blodet är heller inte lika tjockt som det är vid mens. När jag fick MF för 12 år sedan hade jag fruktansvärt ont och åkte in akut, men jag blödde till och från i en vecka innan (lät min mamma berätta tidslinjen för mig imorse för jag har förträngt det mesta).

Har idag läst så många solskenshistorier om blödningar som jag bara kunnat och försöker hålla mig positiv men måste erkänna at jag är ganska inställd på att det snart är över. Puh... behövde skriva av mig lite.
    Jag tycker att du ska ringa för att få komma in och kolla. Så slipper du oroa dig i onödan om det nu inte är något.
    Skickar styrke kramar
  • Izz

Pratat med 1177 och åker in till gynakuten nu... håll tummarna är ni snälla.

Svar på tråden BF september 2011