• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • RonjaLi
    Cornellia skrev 2011-01-07 08:24:49 följande:
    Tack, Jag slutade iaf blöda igår redan, så BM vi pratade med imorse trodde inte att det var ett MF, men vi ska till gyn och kolla upp det nästa vecka.
    Åh, vad bra! Då är det nog inte mf! För isf borde du inte slutat blöda.
    När jag fick mitt mf var jag i v.6 tror jag och då blödde det som en kraftig menstruation i flera dagar och jag hade riktigt ont!
  • Cornellia
    RonjaLi skrev 2011-01-07 09:07:30 följande:
    Åh, vad bra! Då är det nog inte mf! För isf borde du inte slutat blöda.
    När jag fick mitt mf var jag i v.6 tror jag och då blödde det som en kraftig menstruation i flera dagar och jag hade riktigt ont!
    Jag håller tummarna för att blödningen har slutat helt, och inte bara tog lite vilopaus
  • dea
    Jokkan & Cornellia : Jag håller tummarna för er att allt ska gå bra nu så ni får vara kvar på listan, kraaam{#emotions_dlg.flower}
  • Izz

Jokkan & Cornellia: Hoppas att allt går bra!

Tror jag precis gjorde bland det knäppaste jag gjort någonsin, vart plötsligt supersugen på tuggummi... fanns dock inget hemma så istället fick jag ta det näst bästa, borstade tänderna och använde munvatten. Hjälpte lite men känner fortfarande ett sug efter tuggummi. Vet inte om det har med hormonerna att göra eller om jag helt enkelt är knäpp ändå ;)

• betula
    Cornellia skrev 2011-01-07 08:24:49 följande:
    Tack, Jag slutade iaf blöda igår redan, så BM vi pratade med imorse trodde inte att det var ett MF, men vi ska till gyn och kolla upp det nästa vecka.
    Det låter ju bra. :) Håller tummarna för att det inte var ett mf!
  • Renni

Jag kollade in en gammal almanacka innan på min förra graviditet. ( som dock slutade i missfall)
    och då mådde jag inte illa förens 6+0 ungefär. Och nu känner jag att jag får mer & mer symtom för varje dag som går.

Och det ska väl vara goda tecken =)

Jag har börjat bli så sjukt jäkla hungrig.... Skulle kunna äta som en stor karl.
    Det är inte likt mig som annars är rätt så liten i maten...
    Sen har jag börjat bli jätte sugen på pizza... och jag som annars är en sund människa som helst inte äter så skräpmat.
    Men ack så man förändras i en graviditet =))
    Jag kommer väl väga 150 kg i september....

• HannaPannas
    Renni skrev 2011-01-07 12:10:54 följande:
    Jag kollade in en gammal almanacka innan på min förra graviditet. ( som dock slutade i missfall)
    och då mådde jag inte illa förens 6+0 ungefär. Och nu känner jag att jag får mer & mer symtom för varje dag som går.

Och det ska väl vara goda tecken =)

Jag har börjat bli så sjukt jäkla hungrig.... Skulle kunna äta som en stor karl.
    Det är inte likt mig som annars är rätt så liten i maten...
    Sen har jag börjat bli jätte sugen på pizza... och jag som annars är en sund människa som helst inte äter så skräpmat.
    Men ack så man förändras i en graviditet =))
    Jag kommer väl väga 150 kg i september....
    =) Jag har blivit sjukt sugen på ölkorv. Saken är att jag gick upp massor med mina två tidigare så jag ska verkligen försöka att äta nyttigt, men man blir ju bara sugen på massa onyttigheter...!
  • iMammasMage

Grattis till er alla nygravida! Här är en till :)

Jag plussade den 4.1.2011 men vet inte vilken vecka jag är i då jag fick missfall den 19.12.2010. Hade ingen mens imellan så jag tippar på en Semtember bebis. Har börjat må lite illa, och som så många av er så känner även jag mig super hungrig och trött.  Men det gör mig inget  :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ kärlekens frö ♥¸.?°´¯) ♥
  • Nonkan82
    iMammasMage skrev 2011-01-07 12:36:03 följande:

Jag plussade den 4.1.2011 men vet inte vilken vecka jag är i då jag fick missfall den 19.12.2010. Hade ingen mens imellan så jag tippar på en Semtember bebis. Har börjat må lite illa, och som så många av er så känner även jag mig super hungrig och trött.  Men det gör mig inget  :)
    Är du säker på att det verkligen var ett missfall då? Tänkte bara att om du fick missfall 19/12 så borde det ta minst 1-2 v innan ägglossningen kommer igen. Kan ju iof sig vara så att ägglossningen kom igång snabbt och att du testat positivt flera dagar innan BIM.
    Vem vet, du kanske är flera veckor före om det nu inte var ett mf :) i vilken vecka var du den 19/12?
  • nasj
    iMammasMage skrev 2011-01-07 12:36:03 följande:

Oj,det gick supersnabbt,grattis!!!!
    Jag vart också gravid direkt efter missfall,dock sa läkaren att man kan plussa upp till 9 veckor efter ett missfall så jag fick kolla upp det.
    En fråga bara är du säker på att du hade missfall,menar kollade du upp det?
    Har nämligen hört att väntar man tvillingar så kan man få missfall på en av den men fortfarande vara gravid med den andra,så det kan vara så att du kanske fortfarande är gravid sen december.I vilket fall som helst,grattis!!!!
Svar på tråden BF september 2011