• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • givinglife
    iMammasMage skrev 2011-01-07 19:01:29 följande:
    Hoppsan, menade 19.11 och inte 12! Det hade varit snabba ryck  i sådana fall :) 
    Joda, jag är säker nu att jag är gravid igen. 
    Samma som mig då.. mf 19/11 och ingen mens emellan...
    Har också hört att man kan ha lättare att bli gravid, det bevisar vi lite va
  • Flisan79
    LitenMy skrev 2011-01-08 04:39:19 följande:
    Tre dagar kvar till vul....nån mer som inte har nåt mer än lite molvärk??Inga ömmande bröst alls här! Fast plus på stickan borde ju betydda mer Oskyldig
    Som mig då....molande och att de sticker till då och då i ljumskar och äggstockar är nog det enda som jag känner varje dag fast inte hela tiden. Nu på morgonen finns ingen matlust, osten smakade salt....kanske ett tecken men det skiftar.
  • Flisan79
    Izz skrev 2011-01-08 07:19:59 följande:
    Blödningar sen igår kväll, håller på att få panik men försöker lugna ner mig... inte så fruktansvärt mycket men lite klumpar nu på morgonen. Har nog inte sovit mer än 3 timmar i natt, blir sjukanmälan till jobbet idag. Har tid för hälsosamtal på måndag, inte utan att det kan förvandlas till en annan form av samtal....
    Åhh nej, inte du med ....undrar hur det gått för de andra?
  • LitenMy
    Flisan79 skrev 2011-01-08 09:59:53 följande:
    Som mig då....molande och att de sticker till då och då i ljumskar och äggstockar är nog det enda som jag känner varje dag fast inte hela tiden. Nu på morgonen finns ingen matlust, osten smakade salt....kanske ett tecken men det skiftar.
    Är ju min fjärde men värk i tuttarna tror jag aldrig jag haft...knasigt Flört
  • Renni
    Jag hade en mens emellan mitt mf & min nya graviditet. Kändes skönt då jag trodde vi skulle få försöka länge.

Inatt drömde jag att jag  började blöda =(
    Usch en sån mardröm... jag sprang upp på toan när jag vaknade för att se efter.

idag känner jag som en ilande känsla i livmodern... Är det normalt eller ska jag oroa mig??
  • Flisan79
    LitenMy skrev 2011-01-08 10:02:10 följande:
    Är ju min fjärde men värk i tuttarna tror jag aldrig jag haft...knasigt Flört
    Lustigt, min tredje och hade en del med första men bara vissa perider tror jag......med andra tror jag typ ingenting, inte vad jag minns iaf. Bara ömma bröstvårtor precis innan BIM, var mitt första gravtecken den gången men det försvann snabbt. Brukar inte få ont i vanliga cykeln heller...kan det höra ihop tro?
  • Flisan79
    Renni skrev 2011-01-08 10:03:28 följande:
    Jag hade en mens emellan mitt mf & min nya graviditet. Kändes skönt då jag trodde vi skulle få försöka länge.

Inatt drömde jag att jag  började blöda =(
    Usch en sån mardröm... jag sprang upp på toan när jag vaknade för att se efter.

idag känner jag som en ilande känsla i livmodern... Är det normalt eller ska jag oroa mig??
    Låter normalt
  • SannaM

Fråga om foglossning: Hur tidigt kan man känna av det?

Det känns ju nästan absurt att jag skulle ha det såhär tidigt, men jag har liksom en massa stickningar och minihugg i ljumsken och det värker i höfterna och korsryggen så förbaskat. Tänkte det berodde på mitt lilla hemmayogapass från häromdagen, men alltså såå mycket träningsvärk borde jag ju inte få (för så tungt var det inte).

Kan inte ringa BM idag heller, men man vill ju veta vad detta må betyda...

• Renni

Hihi.... ja det är väl så =) bara så nojig efter min mardröm....

• miqaw
    Flisan79 skrev 2011-01-08 10:05:17 följande:
    Lustigt, min tredje och hade en del med första men bara vissa perider tror jag......med andra tror jag typ ingenting, inte vad jag minns iaf. Bara ömma bröstvårtor precis innan BIM, var mitt första gravtecken den gången men det försvann snabbt. Brukar inte få ont i vanliga cykeln heller...kan det höra ihop tro?
    Var glada för att ni inte har det! Hahaha! Fy fasen! Kan knappt sova på nätterna så idag blir det och köpa någon bh att sova i... Tunga som bly och jag vaknar varje gång jag råkar lägga armen på någon av brösten. Sambon bara skrattar åt mig, han njuter ju av att de redan nu är lite större än vanligt. Har haft ont varje gång innan BIM men har nu då, med glädje, fått inse att det är bara att vänja mig Skrattande
    Eftersom vi försökt ett tag har jag sagt till vänner som blivit gravida under tiden att när vi väl blir gravida ska ja inte klaga på något... Hmm, får se hur det går Flört
    Någon annan än jag som redan blir anfådda när ni är ute och går? Jag går i ganska raskt tempo dagligen till bussen, ca 20 minuters promenad, och får erkänna redan nu att jag måste gå hemifrån tidigare för jag kan inte gå lika fort längre...
    Nähä, nu får jag fixa i ordning  mig, BH- shopping hägrar! Ha en bra dag!
Svar på tråden BF september 2011